Går så där faktiskt...

Jag hade velat skriva att allt efter operationen är toppen, och det var det fram till i morse. Nu är jag ganska less och har varit ganska otrevlig idag tyvärr tror jag. Mest för att jag är orolig och inte riktigt vet hur jag ska tackla denna hemska händelse.

Imorse så var det alldeles blött i sängen av sårvätska. Det var blött genom gördlen, kalsonger å T-shirt som jag lyckats få på mig innan jag märkte nåt.
Hur kan man då inte märka nåt kan man undra? Jag har inget bra svar på det heller mer än att så är det bara denna gången.

Jag har bytt förband flera gånger idag, vart på Hälsocentralen hos kirurgen och över 1Liter sårvätska har kommit ur min kropp idag och det har fortfarande inte slutat.

Det var så sinnessjukt hos kirurgen idag för hon skulle ta en spruta och dra ut all sårvätska för man kan lätt säga att det syntes att det var en hel del kvar där inne. Å den här jävla sprutan alltså... Det var som om man kollade på en parodi eller nåt, jag har ALDRIG ALDRIG ALDRIG sett en så stor jävla spruta i hela mitt liv och jag skojar inte! Tänk det värsta tänkbara någonsin så kanske ni är i närheten. Kan nämna att själva sprutan fick plats med 600ml vätska så kanske ni förstår storleken lite grann

I allafall hon gröta runt med den där inne i magen men hittade inget alls och hon på länge å byta sida å ställe å tryckte ut å in den här jäkla sprutan.. Fy tusan!
Men det vi til slut gjorde som funkade och det här låter säkert helt sjukt men jag höll och pressade med bägge händerna från vänster sida ut mot magen medans hon tryckte på magen som om hon mjölkade den nästan och det bara forsade ut.. Jag trodde banne mig aldrig det skulle ta slut. 6-7 dl kom det ut den vägen och jag har fått byta förband en gång till ikväll. Undrar hur mycket det finns här inne egentligen?

Som ni vet ska jag på Metallica på Lördag, Läkaren tyckte inte jag ska åka någonstans alls. Men sa att jag skulle få med grejer så jag klarar mig iallafall och att det faktiskt finns läkare där nere också... men det verkar inte som hon gillar idén alls.
Men å andra sidan vad ska jag göra? Jag har biljetter, vi ska köpa en vagn på vägen ner och ett xbox 360 så vi är bokade på vägen också.

Jag tror inte det kommer vara några problem alls. Men man blåser gärna upp det bedrövliga, jag vet inte varför men så är det.

nu orkar jag inte sitta upp och fortsätta mer men jag kanske skriver i morgon igen....

Ha de
Kram
Bengan

Kommentarer
Postat av: Virre

Shit!! Va rädd om dej!!!

Postat av: Virre

Shit!! Va rädd om dej!!!

2009-03-02 @ 23:02:39
URL: http://lusegris.blogspot.com/
Postat av: kent

hej. va f.. e de som händer? har dom inte sagt något om sårvätska eller annat du kan råka ut för? ta å kolla upp så de e säkert på metallica, du e ju själv RK:are så du får be nån annan RK:are hjälpa dej om de behövs.. lite nyheter i övrigt. 22.50 söndakväll fick ja äntligen tag på resa 6/3 GC pc e mä så ja hörs av. tat lugnt å gör som vanligt med alla å allt kent

2009-03-02 @ 23:22:07
Postat av: Jonsy

Alltså Bengan jag vill inte vara en party pooper, men om en läkare säger att du INTE skall åka iväg - då SKA du inte åka iväg. Förstår att du VILL VILL VILL åka, men lita på din läkare (och på mig) = kroppen behöver vila. Metallica kommer fler gånger, trust me. Men jag vet hur det känns att måsta avstå något man verkligen vill göra, och det suger ju apröv! Kolla med en annan läkare för en second opinion om du är osäker på hennes ordination. Var rädd om dig, det är huvudsaken. Kram!

2009-03-03 @ 10:20:35
URL: http://www.jonsy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback