Hemma igen!

Nu sitter jag hemma igen efter att ha varit i Borås. Efter att ha kommit hem och funderat lite på tiden där nere så slår det mig varje gång att det är för sällan jag är nere!

Jag borde verkligen se till att försöka komma ner oftare. Det är förjävligt egentligen att det ska behöva gå 6 mån mellan man ser mamma, Kent å syrran.

Vad har vi då gjort där nere?

Jo Raffa å syrran kom på Nyårsafton och Raffa sa ganska fort att han inte var riktigt som han skulle i kistan. Dagen efter blev Ella magsjuk med feber å kräktes. Hon åt nästan inget alls på 5 dagar. Drickandet var lite bättre men inte alls så mycket som hon behövde.

Efter henne kom Linda som kräktes en natt ganska vilt och mådde inget vidare. Sen kom Sofi med magsjuka och feber och sist Simon.

Jag, mamma och Kent klarade oss udan verkar det som just nu. Men det är inte över än.

I Söndags var jag och fikade med Linda, en gammal vän som jag inte sett på 15-16 år kanske. Det var himla roligt att snacka å lära känna henne och hennes dotter Celina på nytt.
Senare samma kväll hade vi en viktop träff med Katja och Pingo å hans tjej. Också väldigt trevligt!

Måndag var jag iväg och träffade Sebastian igen. Han och Simon går verkligen bra ihop och vi fikade å handlade julklappar till honom. 

Mamma mår väldigt mycket bättre nu och man ser att hon blir bättre. Men hon har fått ett jäkla humör och säger vad hon tycker. Till viss del kan jag förstå henne så klart men ibland kan jag tycka hon går lite för långt.
Mamma tyckte det skulle bli så tyst nu hemma efter vi åkt. Klart att det inte är samma sak när man har 2 kottar som springer runt och gör ofog hela tiden. Nu blir det lugnt å skönt i Sandhult igen. Men jag vet att hon tyckte det var trist att vi åkte. Och det tycker så klart vi också!
Nåt annat roligt var att Ella verkligen tog Kent till sig och ville han skulle bära runt med henne lite nu å då. Tror Kent gillade det också!

Mike, Lilli å Sporre hann jag med att träffa i Tisdags på en fika och det är alltid kul! Man har alltid roligt i dom gossarnas sällskap, naturligtvis Lilli också! Jag har inte glömt dig så klart! Til sommaren tar vi grillfest i vanlig ordning!


På vägen hem hände det inte mycket. Vi var i princip själva på vägen efter Mora så dt gick ganska fort hem. Skönt när man kan tuffa på lite som man vill och ha extraljusen på å slippa bilar framför.

Såg bara en bil som åkt i diket å 2 älgar vid Åsarna annars inga djur och inga olyckor som väl är.

Lägger ut några bilder senare.

Kram
Bengan - Hemma igen

Kommentarer
Postat av: Lilla syster

Skönt att veta att ni kom hem väl.

Ja visst är det tråkigt att vi inte kan ses oftaren. Men vi har ju avståndet emot oss!!!

Tycker det är jätte roligt när ni kommer....

2009-01-08 @ 16:25:21
Postat av: Virre

Välkommen hem igen. Kram på er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback