Laga mat

Som jag skrev tidigare så kommer det nog kanske bli mer "riktig" mat gjord här hemma nu fram över. Iofs så skulle inte det skada alls faktiskt.  Det ända jag grunnar på är om jag har tid med det?

Men i allafall. Idag hittade jag inget roligt att göra hemma så jag kollade runt lite på Tasteline. Mycket bra recept där också faktiskt. Idag blev det kycklinggryta.
Eller jag fick idén till en sådan därifrån å köpte alla grejer som stod i receptet men jag köpte lite till å lade i som jag tyckte fattades.

Jag ska nog inte säga allt jag hade i men det skulle va apelsinsaft enligt receptet men det hade jag inte så jag tog apelsinjuice istället. Tror inte det var riktigt så man skulle göra... I allafall om man smakade efteråt. Men på något sätt så lyckades jag rädda den här rätten å den blev skit god!

Bästa betyg man kan få är när Ella slickar tallriken och det gjorde hon idag, det har hänt en gång tidigare när jag gjorde min köttfärssås för den tycker hon om.

Jag trivs bäst i köket när jag får hålla på som jag vill och har massa grejer hemma som jag kan slänga i eftersom. Jag har aldrig vart mycket för recept och kör mest efter eget tycke å smak.
och även denna gången måste jag erkänna att jag är jävligt bra på det jag gör, när jag väl gör det. :)

Linda jobbar idag tills hon slutar. Låter kanske konstigt men dom visste inte när dom var klar. Kanske 22 eller 01?
Känns i allafall skönt att vara hemma själv lite. Ella sover denna kväll som en björn, igår var hon uppe å tokskrek till 01:30. Det var mindre roligt. Men det är nåt som inte är riktigt bra. Vi ska hålla lite koll nu efter att ha pratat med BVC så återkommer jag om vad det är... om det nu är nåt.

Ha det
Bengan

Kommentarer
Postat av: Mamma

Va duktig du är gubben..då kan du göra nåt gott när du kommer nästa gång, krama om Ella och hälsa till alla ifrån mig...

Puss och kram

va rädda om er.

2009-08-25 @ 21:18:54
Postat av: Zandra

indiskgrytamedkycklingochlinser" rel="nofollow">http://www.tasteline.com/Recept/kryddigindiskgrytamedkycklingochlinser

2009-08-29 @ 19:09:44
URL: http://viivike.blogg.se/
Postat av: Zandra

Rabarbersalsa



500 g rabarber



2 st röda lökar, hackade



1,5 msk ättika



0,5 dl vatten



Koka i 10 minuter!



Tillsätt sedan:



1 tsk ingefära



1,5 tsk curry



1-2 msk Sambal Oelek (efter smak)



5 torkade aprikoser, hackade



5 dl strösocker.



Koka allt i ca 1,5 timme. Rör om då och då för att inget ska fastna i botten.



Häll upp i en tjusig glasburk, gärna med en rosett på.



Lämna nu inte receptet till frugan! Koka själv pöjk!



Smaklig måltid!!

2009-08-29 @ 19:36:55
URL: http://viivike.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Duktig du är på att laga käk.

2009-08-30 @ 21:53:28
URL: http://falkelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback