Sanningen om livet.

Är att jag har inte haft så mycket tid för att skriva här, känns som om det är lite på gott å ont. Skönt att man har annat än datorn att sysselsätta sig med men trist att inte uppdatera.

Idag var jag till medicinläkaren, jag skulle egentligen ha varit där för en månad sen men missade den tiden:(

Men idag var det dags, naturligtvis hade datasystemet på sjukan tagit VAB idag så hon visste inget alls varför jag var där utan fick skriva recept på måfå. Känns lite lagom busigt. Undrar vad som händer nu? Stoppa i sig tabletter som hon tror kan hjälpa kanske eventuellt... hmm  Men jag tror att hon hade ganska bra koll och det är inte några starkare grejer direkt utan järntabletter som jag tydligen väl behöver.

Tvärr så har jag inte världens bästa minne särsklit inte efter operationen och jag har hört nu efter att en kompis som gjort samma operation för bara några veckor sen att det kan vara så. Tydligen så var hon hos en dietist som sa att eftersom hjärnan inte får så mycket kolhydrater kan man tappa en del av närminnet. Jag tycker det verkar stämma in helt på mig!

Linda kan säga en sak som jag sedan säger om några minuter senare. Hon tror att jag inte lyssnar på det hon säger medans jag inte har den minsta aning om att hon sagt det?! snacka om att hamna i onördiga konflikter. Så nu får jag jobba lite på det där.

Idag har jag varit hos Pär och kollat på Robinson. Det har blivit tradition att se den med dom så vi kollade på ett inspelat avsnitt.

Idag har vi även haft utbildning i Telecoaching på jobbet. Mycket lärorikt måste jag säga! Hon var bra den där Lovisa.
Det vi fick lära oss var lite om ord som kan uppfattas som negativa och hur vi ska styra samtalen på rätt sätt. En hel del annat gick vi igenom också men som sagt minnet är inte vad det har varit. Får nog återkomma om det där :)

Linda har gått och lagt sig och jag försöker födriva lite tid vid datan och tv:n. Imorgon ska Linda till metropolen Sundsvall på utbildning i Administration. Hon ska bli ansvarig för det på sitt jobb nu och vi önskar henne lycka till med det så klart!

Sov gott!

Kram
Bengan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hmm, det där med Telecoachning lät intressant!

...det skulle jag behöva oxå...

Postat av: Jonsy

Minnet har INGET med kolhydrater att göra, sådäså :)

Kram!

2009-04-21 @ 13:28:12
URL: http://www.jonsy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback