Livet går vidare

Ja... nu är det kalas hemma för lillan, önskar jag kunde vara med! se hur hon drar i allt papper som är runt presenterna och skiner upp som en sol när hon ser vad hon fått.
Jag önskar jag kunde vara där och se när hon börjat gå. Även fast jag inte är där går livet vidare. Känns trist och en aning sorgligt. Samtidigt som jag inte vill ha det på nåt annat sätt.

Klart att även fast jag är borta så måste det som ska göras få göras. Men jag vill va med!

Idag är mamma mer sig själv än på länge. Hon kan inte prata ännu men hon kan göra sig mer förstådd eftersom hon inte har respiratorn i munnen längre. Och idag är hon arg! eller mer trött på hur det är vilket gör att hon är lite lätt irreterad. Vi försöker så gott det går att göra som hon vill men ibland går det inte.
Men vi flyttar ett ben hit eller en arm dit. Allt för att hon ska få ligga som hon vill.

Annars vet jag inte... nåt jag inte nämt är att det är Pride festival här nere. På hotellet där jag bor är det fullt med homo par och även när vi går ut. Igår va det jag å Kent sen 11 andra par som satt å åt.

Varje kväll är det ett jävla liv eftersom vi bor precis bredvid där det är å det håller på löjligt sent! blir lugnt kanske om vi har tur vid 3. Som väl är är det sista dagen imorgon och jag hoppas det lugnar sig lite efter det. Men det har samtidigt vart intressant.

När vi gick hem igår hittade jag en mini DV videokamera. Jag har länge vart ute efter en billig en som jag kan filma lite kommande skol avslutningar med eller födelsedagar eller nåt annat. Denna skulle dom ha 1500 för. En Sony, ganska bra pris faktiskt... vi kollade lite på den å sen vet jag inte vad som hände. Eftersom det va vid stängningsdags och jag inte alls hade tänkt köpa en så kändes lite fel. Men vi fick komma in i affären i allafall och vi fick ett pris på 120Eur. Helt klart överkommligt.

Men sen skulle dom visa oss andra kameror å allt annat skit men jag sa att jag vill ha den jag sagt att jag vill ha och dom skulle hämta lådan. Efter ett tag kom dom tillbaka med pengarna och bad oss återkomma. Sällan! så det blev ingen kamera... både trist å skönt!

Nästa gång får jag nog också snacka med Linda om det så hon får vara med i beslutet. kan vara bra om hon vill ha en eller kanske vara med å välja...

Idag har vi också vart på marknad, Kent köpte 3 T-shirtar och en skjorta och jag 3 boxer. Har dåligt med sådana och ja det va billigt. Annars var det inte så mycket att titta på. Man blir van liksom. Det är samma som på alla andra ställen men mindre yta bara. Sen blir man lite dumsnål av det hela.

Tänkte jag skulle köpt 2 stora badlakan, en till Ella med Nalle Puh och en till Simon med Spiderman eftersom dom bara hade barnbadlakan. Men det va ett grymt pris för dom tyckte jag då. 2 för 25 eur alltså ca 125kr styck vilket faktiskt i efterhand är ganska billigt för gigantiska Disney badlakan.

Väntar just nu på att åka till mamma igen sen får vi se vad som händer. Vill fortfarande hem SNARAST!!!

Kram
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback