Värme!

Faan jag vill inte vara den som klagar och kommer inte vara det heller. Men GUD va varmt det är. Jag vet inte riktigt vart jag ska vara eller va jag ska göra för att inte rinna bort.

Laga mat idag gjorde jag med en enorm kraftansträngning och jag kan lätt och snabbt bli irriterad när det är så här varmt tyvärr.

Idag har jag och Ella vart nere på stan å kikat. va som vanligt så det va inte mycke att ha

Sen ha vi nog mest tagit det soft. Hon klämde ett av sina fingrar idag i en klädnypa, det är nog dagens största händelse.

Imorron kommer syster Sofi, Raffa å Stoffe. Ska bli kul att få lite folk här hemma. Men som man säger... skönast är det när dom åker hem... får se om det stämmer denna gången. Naturligtvis är det inte så att vi inte vill ha besök utan mer att det faktiskt tar på krafterna att ha främmande hos sig, hur roligt det än är.

Man har ju ett behov som människa att behaga, eller roa kanske man ska säga. Och det trycket känns allt för tungt att bära just nu. Men jag har förberett dom på att här kommer det ICKE bli roligt. Eller ja vi kan inte hitta på så himla mycket som kostar nåt eftersom kassan är tom. Som vanligt alltså.

Jag tycker det är skönt med stabilitet... och med kassan tom jämt så är det ganska stabilt. Man vet att man har inte råd eller ork att göra nåt. För samtidigt som pengarna försvinner gör orken det också... underligt att det går hand i hand.

Kanske är det ren överlevnad som gör att det är så. Eller tankarna som alltid finns där på pengar så man orkar inte göra annat än att drömma om lottovinsten. Va vet jag.

Skit samma
Bengan


Kommentarer
Postat av: gubben som int´e hemme

men benganpöjk! öpp mä humöree. se de från den ljusa sidan, snart e de vinter igen å idet väntar. NJUT FÖR FAAAAANNN AV VÄRMEN. bättre svett i pannan än mossa i baken. ha de ´gööööttt i värmen vi syns snart. krama solstrålen å må dee va vamt jämt. tjinggggggg

2008-07-30 @ 23:05:40
Postat av: Lilla jag

Saknar ett nytt inlägg av dig!!

Hälsa till alla!!

Många kramar från Zandra m. familj

2008-08-04 @ 00:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback