Första steget mot Spanien

Idag har jag betalat första delen av resan. Fråga mig inte vad det kallas men deposition kanske? Eller ja jag betalade den men inte för mina pengar... Kändes ganska bra.

Har vart iväg idag och fixat barnvagn åt Ella hon ska ha när vi åker. Hittade en fin en på blocket som vi köpte ganska billigt. Skönt med en vagn som inte tar så mycket plats eller väger så mycket. Man vill ju ha med sig massa sprit hem... hahah

Jag tror den här resan kan göra så man kan se framåt, alltså ha nåt annat där framme i horisonten att längta till. Nåt som känns alldeles underbart och anorlunda.
Jag har haft lite problem med det i det sista att se framåt. Tyvärr.

Jag ser gärna bakåt av någon underlig anledning. Hur var det då, varför är det inte så nu, alla måsten och alla krav som hänger över en dag ut och dag in. Till slut pallar man inte och ibland känner jag bara för att kasta in handuken och tacka för mig.

Lite som Kajsa Bergqvist gjorde idag, ett värdigt slut på en nästan perfekt karriär.

Men så kommer man tilbaka till verkligheten. Hur skulle det se ut om man lämnar in nu liksom. Man vill se ungarna växa upp. Bli morfar och farfar, känna hur det känns att någongång bo ensam utan barn. Det är nåt jag knappt har gjort alls. Kan bli skönt att testa det med sen.

Mamma kan ibland ha ångest över att hon var lite slapp med mig och syrran när vi var yngre. Men jag ser inget negativt med det. Jag menar både jag å syrran lever, vi har jobb, vi har lägenhet, jag har familj, barn, Ingen av oss är alkis eller knarkar. Så så illa kan det inte ha vart. Så morsan... släpp det där nu!!

Men jag kan där emot känna ibland att mitt jobb kräver mer än vad jag kan ge det. Och om jag har tur så kommer jag att vara ledig ett bra tag framåt snart om nu Linda får jobbet nästa vecka. Skulle behöva det. Lära känna Ella på ett helt nytt sätt... det hade vart nåt det. Det kan jag också längta till.... När jag och Ella får vara hemma själva,  skapa våra egna dagar, med lek, va ute, kasta snö, åka pulka, se oss om på stan. Det ska bli nåt det!

Ja som ni ser är mitt liv fullt av längtan just nu...

Längtan efter:
Hela dagar med Ella
Resan till Kanarieöarna
Vara hemma från jobbet
Bli morfar eller farfar ( fast jag hoppas ändå det dröjer bra länge för så gammal är jag inte!)

Ja en massa helt enkelt. Men va vore livet utan att man har nåt att lngta till. Alltid längtar man efter nåt, att komma hem, mat, fikaraster, kaffe,snus tv, datorn, slappa, godis, sprit, ja allt man kan komma på.. nu menar jag inte att man längtar efter allt samtidigt men i perioder. Så är det å så för blir det...

Just nu precis nu, längtar jag till: Stridpiloterna, sängen, Mysa med Ella och Spanien!

Ha det gott
Bengan

Kommentarer
Postat av: kent

tjaa. inse att livet e lite upp å ner å hit å dit. har man lite att se fram mot så blir allt bättre, även om de bara e en kopp kaffe som hägrar. ringer snart å pratar. ha de´kent i SANDHULT metropolen i väst.

2008-01-09 @ 17:09:36
Postat av: Lilla syster Sofi

Hej på dig brorsan....
Haha roligt inlägg de du skrev till mamma.
Ja vi är väl inte guds bästa barn men fan så nära...
Vi arbetar och sköter vårat liv precis som man ska, vi har aldrig gjort illa någon människa och vi är inte brutalt elaka jävlar..Utan vi är två stört sköna typer som ska leva många år framöver...Och en dag kommer vi få se dina små barn lämna boet och få egna barn..Ojjj vilken fest vi kan ha då!!!!!
Så visst vi har saker att se fram emot...
De vi ska blicka fram emot nu e våran härliga Spanien resa som vi har blivit bjudna på....

2008-01-09 @ 17:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback