Behörighetsprov...

Ja då var det igår dags för det årliga Behörighetsprovet på Röda korset. Teorin fixade jag, men det praktiska... faan igår hade jag dunder hjärnsläpp. Jag kan säga att för dom som inte vet så är det ett teori prov med frågor som handlar om Röda korset då. Och det som vi håller på med i första hjäpen gruppen. Typ HLR, Hur man skulle gjort i vissa situationer osv.

Sen kommer 5 praktiska prov, igår var det Hjärnblödning, Epilepsi, En person som varken andades eller hade puls, tårgas och Ett spädbarn som  inte heller andades.
Det jag inte fixade var tårgasen och spädbarnet. Det är svårare än man tror det där och det är också inte lätt när man inte har övat på ett tag. Jag ska göra om dessa 2 delmomenten på Torsdag nästa vecka.

Jag har funderat innan på att trappa ner innan med Röda korset. Känner att jag inte har den tiden jag vill. Men varje gång man är där så är det svårt alltså.. Det är fruktansvärt bra saker man får fortbilda sig i hela året. Det är ruggans roliga snubba rmed. Och man får träffa så mycket olika folk i alla möjliga situationer. Man knyter kontakter man aldrig skulle gjort annars.

Men det är också ganska jobbigt. Oftast är man på ett uppdrag i kanske 8-10 timmar men inget händer. Man fryser som ett svin och står ute i skogen eller på nåt annat konstigt ställe. Man har ingen mat i närheten och i mitt fall kan det vara ett problem och kräver oftast lite mer planering.

Sen finns det dom här dagarna där massa skaer händer hela tiden, man hinne rinte med knappt. Eller dom dagarna när solen skiner och man har trevligt sällskap. Då är det också himla roligt!

Har tränat idag fast jag känner att det kanske var dumt gjort. Har ont i halsen, snuvig och allmänt hängig. Men jag kan verkligen inte låta bli att träna första veckan jag börjar!

Dags att jobba!

kram
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback