Semester = Sjukhus.

Jag vet ärligt talat inte vart jag ska börja. Vi börjar så här...

Lördag morgon beger vi oss förväntansfulla ut till Landvetter. Det är lite strul som det alltid är med att hitta vart långtidsparkeringar är och vart man ska checka in osv.

Väl incheckade och klara sitter vi å snackar å väntar på syster å hennes kille Rafael (Raffa). Jag hittade syrran bland allt folk men kände inte igen henne riktigt. Hon har gått ner närmare 30 kilo nu. Vi kom på det sen att det blir över 100kg ihop!! inte illa. Kanske nåt för Hemmets Journal?

Iallafall så är Ella som ett ljus på planet hela vägen ner och sköter sig utomordentligt bra! Mamma & Kent möter upp oss vid vårat hotell. Det första som slår emot en är värmen så klart!! Gud va skönt! 27Grader och det blev varmare varje dag vi var där.
Efter att ha kommir iordning samt bytt om gick vi till Yumbo center (Stort stort köpcenter med allt!) För att äta mat. Himla gott men fråga inte va jag åt?!

Vi gjorde massa saker första 2 dagarna och andra dagen hade vi ätit så himla gott på ett steakhouse. Jag gick med syrran & Raffa hem för att ta en liten hojjtare och kanske göra stan. Vi hade tänkt göra detta redan första dagen men alla va så trötta.

Efter ett tag så ringer Kent, han säger mamma ramlat och ambulans är på väg. Jag som har jordens taskigaste lokalsinne springer som en tok mot det ställe jag tror det är. Men jag missar mamma å dom med 20-30 meter kanske. In på hotellet eftersom Kent sagt att det hände där. Ingen mamma??
Ringde Linda och hennes mamma som var på vårat rum för att se fall dom visste nåt. Men det gjorde dom inte.

Jag gick tillbaka en sväng upp mot Yumbocenter och parkeringen där å då var mamma där. Fullt med folk runt och hon skriker som en blå. Man blir klart förvirrad i denna situationen och springer mest runt. Till huvudet på mamma, till syrran, till Kent. men det finns inte så mycket jag kan göra mer än vara där. Jag,Raffa och ambulansgubbarna lyfter mamma till båren och Raffa hänger med som tolk.

Jag,Syster å Kent tar sedan taxi till sjukan där ingen förstår va vi säger eller vill och det är bara att vänta och fylla i en miljard jävla papper.

Så nu ligger mamma på Hospital San Roque Maspalomas. Precis just nu när jag skriver ska hon vara på väg in på operation för att fixa till det brutna benet. Hon har brutit det strax över foten samt strax ovanför knäet.

Vi hittade så klart på saker efter det här som att gå till stranden och en marknaden men det va liksom inte det samma utan mamma å Kent där. Ella blev även den ända gången hon va på sjukan uteskorterad av vakter. Tydligen får barn inte vara med inne på sjukan. Men en miljard tjatttrande jävla släktingar gör inget?

här kommer lite bilder....

image207
image208
image209
image210
image211
image212

Kommentarer
Postat av: Zandra

Halloj mina vänner!!
Jag hoppas det går bra med mamsen...vi tänker på henne.... Jättefina bilder...Ville även bara ge en stor eloge till Linda...det syns massor att hon även vart duktig och tappat flera kilon.....Starkt jobbat....*ler* Kramar från zandra med familj

Postat av: Jonsy

Gud vilka fina bilder, kul att se! Hoppas det blir bra med din mamma snart - vilken jädra pärs! Stora kramar, J

2008-04-08 @ 22:31:07
URL: http://www.jonsy.se
Postat av: Lilla syster

Ja ställde mig på vågen när jag kom hem och det är faktiskt 30 kilo nu plus lite till....Fin bilder du har satt in men jag fick inte vara med på ett enda :( kram kram

2008-04-09 @ 14:21:50
Postat av: s h o p a h o l i c m a m m a n

åhh vilka fina bilder.. lilltjejen är ju undebar!

kram Therese

2008-05-15 @ 21:41:18
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback