Vad är lycka?

Nu inför jul kan man fråga sig vad sann lycka är? är det att få det man vill i julklapp eller är det att få vara med släkt och vänner man älskar?

Jag kan inte påstå att detta val är svårt men det finns dom som inte har turen att få vara med släkt och vänner över julen. Det är ett välkänt faktum att självmorden ökar över julen och det är inte alls så man vill att en jul ska vara.

Men vad ska en vanlig snubbe som jag eller någon annan göra åt det? man har så mycket med sig själv att både göra och ta hand om innan jul så hur ska man hinna bry sig om vad någon annan gör eller inte har?

Ja detta är inget som jag har något bra svar på men man hade önskat att man kunde hjälpa alla. Dom som inte har släktingar kunde komma ´hem till en å fira jul där. Men hur ska jag ha rår eller plats med det? Det svaret har jag redan och det är att det har jag så klart inte. Men självklart skulle jag vilja!

en annan sak som länge var sann lycka för mig va:
image117

Men nu är sann lycka mer åt detta hållet:
image118

Men som alla som vet vem jag är så är jag också mobil tokig. eller teknik tokig åt alla håll å kanter.
Jag vill ha en ny mobil nu igen, fast nu är det  K850I jag vill ha. Jag vill ha en platt tv, en ny bil, en DVD med hårddisk.
Allt detta kommer jag säkert att få någon gång. Men så kan jag också va att det gör inget alls om det tar lite tid bara jag vet att jag får det...
Nåt jag inte får denna månaden är  iallafall det bra ställt. Livet denna månaden kommer att bli fullt av avhållsamhet till det mesta. Hur vi ska ha råd med julklappar vet jag inte. Inte heller nåt utöver mat blir det. Men men så är det ibland i livets bana.

Nu ska jag ägna mig åt en annan sak som blivit en ny funnen kärlek kan man säga...
image119

Ha det gott mina vänner å glöm inte ställa tillbaka klockan inatt!! vi får en hel timme tillgodo!

Bengan

Kommentarer
Postat av: Fagber

Perfect work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback