Konsten att vara snäll.

Idag har jag vart på föreläsning med sissela Kyle & Stefan Einhorn. Dom båda sa mycket bra saker, jag hade i vanlig ordning tänkt rada upp en hel massa kvickheter här men minnet?! vart faan har det tagit vägen?

Det det gick ut på är att varför är man inte mer snäll mot sina med människor? Varför låter man den där karl som man tror är full bara ligga eller sitta halvt om halvt på bänken i parken? varför kan man inte bara gå fram och fråga om allt står rätt till?

Jo så funkar det här i Sverige och i mångt å mycket i övriga världen... var och en ska sköta sitt å skita i andra, det har med personlig integritet å fan å hans moster att göra.

Men om jag kommer med 3-4 kassar ut från någon affär så tro faan att jag skulle bli nöjd om snubben före mig håller upp dörren. Det kostar inget och ger så mycket. Nu brukar jag ganska ofta göra det men det är en liten sak bland så mycket som man KAN göra men ALDRIG gör.

Varför gör vi inte det? varför tycker vi om att isolera oss? vi lever i våran vad vi tror är den perfekta bubblan och sköter oss själva å tycker livet är bullans. Vi hoppas på den stora lottovinsten så vi kan köpa huset som vi drömt om, bilen vi suktar efter. Och missförstå mig rätt, jag är absolut en av dom!!

Men det har ju också visat sig att dom som vinner pengar INTE blir lyckligare. snarare tvärtom. Det man vinner på är inre lycka! att ta hand om sin familj och barn och sig SJÄLV!!

Allt blir inte lättare för att man har pengar. men det hjälper det kan jag hålla med om att tycka.

jag har alltid ställt upp till 200% för mina vänner. Dom som är mina "Riktiga vänner" eller väldigt nära vänner vet att jag skulle göra vad som helst för dom! även om det till viss del skulle kunna gå ut över min familj. Inte på vilket vis som helst men till viss del. Jag vet också att dom här vännerna vet det! för jag har bevisat det för en del inte alls än och för en del vissa gånger och för några få väldigt mycket! Och jag vill att ni mina vänner som vet vilka jag snackar om ska veta att jag finns alltid här för er! för en sann vän är svår att hitta och er som jag har tar jag hand om så gott jag kan. I med och motgång!

Kram Till er och alla andra!

Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback