Kanelbullar med LEGO?

Ibland kan jag inte annat än att faktiskt berömma mina chefer! jag vet inte många som har en sådan tur som har sådana förebilder på jobbet som vi har!
Med detta sagt så kan jag säga att våran chef Johan hade i Torsdags på kanelbullensdag bakat bullar till alla 70 pers på jobbet och gjort Negerbollar. (det har alltid och kommer alltid heta negerbollar!) Mycket goda och mycket uppskattat!!

Det enda som var var att vi fick ett mail sedan om någon allergi av lego? vi undrade men kom snabbt fram till vad det var i slutet av mailet. Och jag har inte tagit upp detta med min chef men jag kommmer göra det nästa gång jag ser han, jag tycker mailet är så väl formulerat att delar av det kommer här:

I samband med produktionen av dessa bakverk söndag den 30/9 hade jag en tydlig målbild över hur arbetat skulle organiseras och vilka instruktioner (alltså recept) som vi skulle följa.

Till min hjälp hade jag tre medarbetare (betydligt yngre än mig). Det visade sig snart att den yngste av dessa tre (David 2 år) inte alls hade samma bild av vad som skulle uppnås. Jag vill påstå att han är direkt olämplig till att vara verksam i en linjeorganisation (han har svårt för chefer). Hans tolkning av receptet var inte lika stringent som min...

Med anledning av ovanstående resonemang vill jag med detta mail förvarna alla Ni som har en utvecklad allergi emot LEGO.

P.S Om ni "stöter" på en vit hjälm till en LEGO Star Wars gubbe (de onda stormtrupperna) ber jag er att inte svälja den. Erik (5 år) vill gärna ha tillbaks den... D.S


Skratten ekade på jobbet när detta hade skickats ut. Men jag tycker det är helt OK. Tanken var god och det är allt som räknas! 
Kan meddela att ingen fick denna hjälmen men tydligen så har någon fått en lykta ifrån ett av skeppen?

I morgon kommer ev Lindas kusin med familj till oss å grillar, det ska bli kul som attans! Och så blir det ju då Röda Korset. Men inte alls någon sen kväll!

Ikväll blir det familjemys hade jag hoppats på och kanske någon godare macka eller kaka eller nåt annat.. Allt behöver inte vara exotiskt för att vara gott. 

Vi var å storhandlade igår och kan säga att det godaste där kostade 20 spänn... Soldatens ärtsoppa!! Fy faan va jag längtar!

Kram
Bengan
 


Kommentarer
Postat av: Frida

tack, det ska nog gå bra.. annars får man väl bara göra om det!

Postat av: Nettan

*GAPSKRATTAR Å TRILLAR AV STOLEN*
Guuuuud så kuuul! Vi fick inga kanelbullar här hos oss, vi gav vinkar till cheferna hela dagen men de valde att inte förstå nåt.... :-(

2007-10-08 @ 08:56:42
URL: http://nettans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback