Grillfest, Motormässa & Morsdag

Ja vad har man inte gjort denna helgen? Det har vart mycket på gång hela tiden men ändå känns det inte som så mycket har hänt. Underligt!

Lördag:
Idag tänkte vi ta det lugnt men det visade sig att det fanns andra planer för oss. På förmiddagen kom Pär & Linda förbi med Ronja och så klart fikade vi en sväng!
Senare p åeftermiddagen kom Johanna, Janne, Saga-Lii och Ofelia på besök med Stooora chokladkakor ( Tydligen var dom äkta Amerikanska chokladkakor från Coop) inte illa säger jag! och som om inte det var nog så hade dom med sig cocosbollar och Vienetta! Allt var för sig är ju fantastiskt men ihop var det som en dröm.. en dröm fylld av socker! hahah nä det var fruktansvärt trevligt, roligt och alldeles alldeles underbart! Johanna hade också gjort presenter till Ella Scrapboking, om det nu stavas så. Men en otroligt fin låda man kan lägga massa grejer i och fantastiskt vacker tavla. Allt stod det Ella på hur många gånger som helst. Jag vet ju att Johanna är otroligt begåvad när det gäller sånt här och det visade hon verkligen med dom här sakerna! TACK JOHANNA!! 

Efter dom hade åkt så åkte jag en sväng till Coop för att handla mer kaffe å lite grejer, precis när jag kom hem kom första gästen till grillfesten, Veronica samt hennes hund Ragg, Coolt namn säger jag!
Sen började vi göra ordning lite lätt inför kvällen så kom Henrik, Katarina och Axel. Allt blev mycket trevligt och avslutades 22:30 ca. Vid den tden hade vi hunnit få i oss Grillade karé, paprika, champinioner, sparris och tomat. Till allt detta hade vi klyft pärer samt sallad som Henrik gjort, han kunde det kan jag säga!
Efter allt detta och vi lugnat oss lite så kom kaffet samt jordgubbar m grädde fram. Det var inte heller dumt!
Helt perfekt kväll kan man säga!

Om det inte vart så som det blev. Jag fick otroligt ont i magen strax innan alla gick, jag vet inte vad det var eller nt sånt men ont hade jag! på nåt konstigt sätt.. kunde varken sitta ligga eller stå alls. Huvva, och hela magen hade jag ont i. Men som väl är och som det oftast är så efter jag snackat med sjukvårdsupplysningen så gick det över. Inte direkt men efter ett tag. Tur säger jag!

Söndag:

Idag började jag att rubba bilen, så innan vi åkte till stan hade jag hunnit med halva bakluckan! himla stiligt. Efter vi kom hem hann jag med ända till bakdörrarna så imorron blir det väl resten antar jag.
Vi skulle ju abitiös som man är köp förlängningskabel så vi kunde klippa gräset idag men Clas i sjön ville inte ha öppet idag? typsikt!
Men jag hittade på Joel på stan som hade fribiljett till motormässan så där var vi en sväng, Jag skulle ALDRIG betala 100 spänn för att gå in på den där mässan. En del coola bilar fanns det men inte så det var värt den summan!
En av mina blivande bilar såg jag där och den kommer här nere!



Ha de gott!
Kram
Bengan

Kommentarer
Postat av: Suss

Var själv på motormässan i lördags och fick av någon konstig anledning tankar om både pärlor och svin... Vet inte alls varför :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback