Lite av allting

image10

Här ifrån är jag!! denna stolta byggnad är jag döpt i samt att jag konfimerade mig i den samma. den ligger Ca 1 mil utanför Borås i ett samhälle som heter Sandhult. Precis bakom denna kyrka ligger det 2 radhus, i det ena av dom bor min mor kvar och är där jag har bott i ca 15 år. Alltså rötterna till min existens!

Sandhult, vad kan man säga om denna håla? jag vet inte alls.

Hela min släkt på mammas sida har ju nästan alltid bott här, min morfar var bland dom första som byggde hus här mitt i byn. Mamma och hennes syskon har gått  i skolan som jag och min syster har gått i. Innan så hade en av mina morbröder hus här också men nu är det bara 3 av mina mostrar en kusin och min mamma kvar av släkten.  Men det som är kul är att en moster köpte morfars gamla hus för ett par år sedan. Roligt att se vart mamma har haft sitt rum när hon var liten å massa minnen från när hon spydde som en gris som 15 åring på gräsmattan å lite sånt där.

Jag har miljontals med minnen men ingen jag kommer på som är riktigt bra. jo kanske... varje gång jag skulle till en av vännerna jag hade som barn så var jag tvungen att gå förbi kyrkan, å det man inte ser på bilden är att på höger sida om kyrkan ligger en kyrkogård till. Så det går alltså en väg mellan kyrkan man ser rakt fram och en kyrkogård som ligger till höger.
Men i allafall, då denna dag eller natt som det hade blivit hade vi kollat på Poltergeist. inte den filmen man vill se när man är 14 å ska gå hem mellan 2 kyrkogårdar! man kan spela hur tuff som helst men i det läget är man inte stor, jösses vad jag kutade!
Vad har jag gjort mer... jo hölass, hur många sånna har man inte åkt förbi denna kyrka. hur många gånger har jag inte stått bredvid denna kyrka å väntat på bussen som ska ta mig till högstadiet eller gymnasiet?? ja jag vet inte men mer än en miljon gånger känns det som, men det är det ju så klart inte!

Jag återkommr alltid på nåt vis till denna by, det är som en sorts hatkärlek man har till den. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo där som det känns men samtidigt så undrar man ibland om man ska flytta dit. Men det är ju också så som i alla byar säkert att dom gamla stofilerna finns kvar men det kommer också nya som man inte har en aning om vilka det är! och det är livets kretslopp.

Det var dagens bakåt blick å nu åter till dagens bravader.

Idag har det inte hänt så mycket alls. Som vanligt känns det som. man kan ju inte mer än att skratta åt sitt tråkiga liv men vem annat än jag kan göra nåt åt det? jag vet inte?!

Jag ser just nu fram emot morgondagen då jag ska fika med gamla jobbarkompisar!! dom kan alltid få en på ett humör man inte trodde fanns! det ska bli himla kul...

sen blir det att få tag i Simon idag för han fyller 7 idag å det ska så klart inte gå obemärkt förbi!

Ha det gott
imorron ....
same Bengan webbpage
same Bengan uppdatering!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback