Regn i luften & fiske med fika på sjön.

Idag tror jag inte det kunde ha blivit bättre!!

Jag tog en soft morgon med Simpe å kollade på Tintin, sedan käkade vi frulle och Pär kom och hämtade oss för att åka ut på sjön. Vi hade perfekt väder fast det såg ut som om det skulle bli regn ett tag så klarade vi oss och hamnade på ett ställe där det nästan var helt vindstilla. Vad säger man om det? toppklass!!
Fick en sik som var hyfsat stor i allafall.

Har nog inte berättat om midsommardagen än kom jag på, jag och Lindas Lillasystrar Sara och Jenny var ute med deras gubbar Daniel och Erik å fiskade. Vi hade två båtar med mig, Daniel och Sara i en och Jenny å Erik i den andra. Jag har aldrig vart med om så bra fiske nångång tror jag. Skulle tro att på andra kastet fick jag första aborren och sedan fortsatte det bara. Det slutade med att vi i våran båt hade fått 14 aborrar och 3 gäddor. Naturligtvis var det jag som fick samtliga gäddor! och Jenny å Erik fick väl en 17 firrar som endast var av märket aborre el mört. Sen var det som att passera en gräns. det sten dog. Ingen fisk alls nappade. Så då åkte vi hem!

Senare på dagen kom Pär tillbaka å vi käkade lite glass å drack kaffe. Och efter det snackade jag ett tag med min bästis bästis Johanna! Det var så länge sedan vi snackade som vi gjorde nu och  det gör mig glad att prata med henne om allt möjligt och inget... Tack Johanna!!

Just nu äntar jag på att Pär ska höra av sig så ska vi byta länkarm på hans bil. Får se när det blir eller om vi väntar till i morron... man vet ju aldrig så noga!

Kram
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback