Ska bli bättre!

Hej hej!!
Ja det var ett tag sedan man var här å skrev!
jag ska verkligen göra mitt yttersta för att det ska bli bättrre med uppdateringar från mitt liv. Det har vart ganska hektiskt nu ett tag... ska försöka sammanfatta det hela.
- Börjat i röda korsets första hjälpen grupp
- Ska bli far igen för 5:e gången nu i maj
- Har träffat någon som jag tror kommer bli den allra bästa vän jag har haft!
- har börjat nytt jobb. (Eller ja det var snart ett år sedan men ändå)

ja det var vä li pricip det av värde som har hänt.. men för att gå in på det hela lite mer så ska vi se vad vi kan hitta på å skriva.

Röda korset kan vi börja med.
Jag såg dom på stan här i östersund för ett bra tag sedan men på den tiden vägde jag ca 142kg och utsatte mig inte för onördiga risker med att få gliringar från nötter som inte förstår bättre. alltså inte dom i röda korset nu alltsåp utan allmänheten. Man vet ju hur folk kollar på en osv.
Men nu när jag har fått en viktoperation för16 mån sedan och gått ner halva min vikt så har jag gått med och tycker det är mycket roligt! Det har vart många roliga uppdrag och fantastiska männiksor jag har träffat. Både dom som jobbar som röda korsare och dom som inte gör det.
Jag har vart på Joe Labero & Robert Wells julshow, VM i skidskytte, SM i längdskidor och nu dom senaste 2 helgerna i Åre. Åre det var en klass för sig det. Vilken otrolig tillställning! helt makalöst hur dom får till allt å allt att funka!? jag är impad! Himla kul! Tack till alla som var med där!

Att bli far igen för 5:e gången.. hmm skrämmande! hyfsat nervöst! å ja kul!
jag har ju haft barn så länge jag kanminnas men inte bott med barna så himnla länge av olika anledningar. Men jag har ju vart där förr om man säger så så det är inte det. Men det är väl just det att jag alltid har haft barn som gör att jag tycker jag är för gammal fast jag bara är snart 31. Märkligt!
Men kul ska det bli!

Min vän Johanna!
Jag vet inte ens vad jag ska skriva. jag har inte ord som kan säga vad jag vill säga. Hon ställer alltid upp. Hon finns där när jag behöver henne. Och jag finns där för henne. Jag tror aldrig jag har hittat en vän så fort någon gång. och aldrig tror jag att jag har haft en vän som är så lik mig själv. på alla sätt. Vi har samma humor, samma inställning till saker, samma allt liksom. Som om vi var som Bill & Bull, Humle & Dumle, Piff & Puff, Tintin & Milou, Roxette, ja alla som på någotvis alltid hört samman och som alltid kommer att höra samman. Märkligt men sant!

Och jobbet.. Man har blivit Statstjänsteman minsann, det trodde jaga ldrig. Jobbar på det fantastiska stället kallat Arbetsförmedlingen! fruktansvärt uppskattat ställe! inte illa! men jag trivs bra. Mina jobbarkompisar är fantastiska och cheferna är dom bästa jag haft! ja det känns bra helt enkelt

Nää slut för denna gång!
Until we meet again!
Ha det gott
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback