Södag... en tid av eftertanke.

Idag har jag insett flera saker som jag inte vetat innan. Jag kollade på nåt program som AL Gore hade om globala uppvärmingen på 4:an och insåg att när som helst kan det faktiskt gå åt helvete. Man tänker inte på det för det ligger så långt bort tror man. Men sanningen är att det är INTE långt bort. han hade otaliga exempel på att det inom 50 år kommer kinte alls vara lika roligt att bo här på jorden. Hur blir det då?
Hur kommer det vara i lilla "skyddade" Sverige när det kommer hit+ kommer vi ha en ny istid? kommer det finnas tornados? kommer vi få massiva översvämmningar? ja vem vet. Men Sverige är INTE skyddat från det här. frågan är bara när vi kommer få ögonen för det?!

Jag såg också slutet på Fab5 nåt jag aldrig kollar på men ja tv:n fastnade där i allafall. Där var det en kille som antagligen vart nere i Irak eller nåt sånt område och fastnat under en lastbil med 2 andra polare. en polare gick där ifrån ganska oskadd. en kille dog och den här killen var så nära döden så det fanns inte. Han satt i rullstol och dom gjorde om huset åt han så hans skulle slippa bo i källaren. Sen i slutet när dom har ja bjudit in massa folk å allt det där så kom den här snubben som hade överlevt ihop med han och läkaren som räddade han. Jag blev grymt sentimental och var nära att gråta? det händer inte ofta och jag blev lite chockad faktiskt... vart kommer alla känslor ifrån?

Jag har också rensat min garderob och hängt upp saker som jag vill ha det. druckit kaffe och inte slagit på mobilen förrens runt 14. ibland är det skönt att bara vara och idag är min dag att vara så härligt fri!!

Ska nog allvarligt börja leta nytt jobb nu med... klarar inte mycket till av allt det svarande jag har på jobbet. 80% av mig vill inte gå till jobbet alls. men dom resterande 20 vill ha pengar så då vinner den minsta delen... som väl är!

Jag följer också slaviskt den sjuka delen av mig. att kolla vad som händer ute.. eller vilka som är ute.. då är ostersund.cc skit bra! jkag vet dock inte varför... det är antingen samma folk eller pensionärer som är ute. och dom flesta ser otroligt dumma ut... man är inte bättre själv det vet jag.. särskilt inte när man ska vara på bild i fyllan men ja jag förstår mindre och mindre varför man ska gå ut. ett tag hade jag att jag var tvungen att gå ut. Nu vet jag inte varför och det var inte särskilt roligt då heller.. men det var väl en period då jag kände att det var läge. Nu kan det vara kul ibland, kanske 1 gång eller 2 om året... men inte mer.

jag är bara tvungen också att lägga ut lite mer bilder från Umeå besöket... dom är ju sååå bra!

     

Ella badar... och en grym när bild....

 

Ha de
Bengan

Kommentarer
Postat av: Zandra

Hmmm tack för dom bilderna :P
Du ska nog få tillbaka...
*kramen*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback