Strömsund och vackert väder.

Fredagar är faan härligast! man vet att man slipper jobbet i två dagar och man kan bara ta det slappt. i allafall efter arbetstid. Det var en ganska lugn eftemiddag på jobbet och det är skönt! inte allt för ofta det händer så man får ta tillvara på dom stunderna.

Fredag åkte jag också till Strömsund! jag var med Johanna och hennes mamma ute och nattvandrade lite, det var kallt men trevligt! Jag tycker det är stort gjort att faktiskt bry sig om andra och visa att man finns där för att hjälpa om något skulle hända! sen är dom är ju så himla härliga dom tjejerna så tråkigt har man aldrig i deras sällskap! vi gick runt i lite olika delar av staden där och jag fick veta vart diverse fyllor och andra saker har inträffat under tonårstiden. Tänk att alla har sina platser man har gjort lite underliga och suspekta grejer på. Men det är roligt att få en historia till platserna man är på. Jag hade inte mycket att tillföra det ämnet eftersom jag aldrig vart på just dom ställena innan. Men om 20 år när jag kanske kommer tillbaks dit med mina barn kan jag berätta om just denna fredagen och vad jag gjorde. Och cirkeln sluts. Märkligt...

Lördag.

Jag kände mig bra nog trött denna dagen för det hade blivit lite film dagen innan och upp tidigt för att Johanna skulle till butiken och vi skulle fixa med Föredraget.
Solen lyste från nästan klarblå himmel och vi satt inne och var frustrerade över att vi inte riktigt fick ihop det hela. Den var lite trögt i början kan man säga men sen lossnade det, vi fick det färdigt och nu väntar bara texten som jag ska skriva till. Det ska jag fixa idag eller i morron. 

Jag kan inte TACKA Johanna nog för denna ovärderliga hjälp jag fått! hon är en klippa på det här och har så många bra tankar om vad man skulle kunna göra och forma det hela. Jag är helt novis i allt som har med upplägg, utförande och allt det där men hon hade ideér hon! Hur ska jag kunna återgälda det här? det går liksom inte.
Men jag vill att du ska veta det Johanna att det här betyder så mycket för mig! Du är min mentor, min förebild och allra bästa vän! så det så!

 
Var även hos Johannas far som fyllde 49 denna dag. Trevlig familj har hon allt och ja vi hade det bra roligt tills jag åkte hemmåt igen.

ja vad hände sen, kom hem laga mat, slappa å åkte till Magda å hennes kompisar. Hängde med dom på Mark Twain och hade det inte allför roligt. Bredvid vårat bord satt det ett gäng 40-45 åringar som trodde dom var 18, sånt är inte nice. Snarare Patetiskt!! fyy faan!!
Körde hem dom efter väl behövlig inköpt mat. och vad händer?  vi kommer dit, käkar, slappar å snackar skit i soffan å alla somnar? men dra åt skogen va jag blev stressad efter att vakna 04:30 i soffan där. Tok skynda sig hem å sova för att kl 07:00 hämta Stoffe på tåget.  Linda tyckte jag såg hyfsat trött ut och som manliga förebild å förespråkare av att jag aldrig ser trött ut sa att: Nää jag är inte trött alls. Men jag var tok trött så klart.
Det är precis som om någon ringer en mitt i natten, så frågar dom sover du? Nää faan säger man alltid men det tror faan man gör det mitt i natten. Varför kan man inte säga det? Varför står man inte för det att man faktiskt sover? underligt är det!

Söndagen grillade vi med en nyinköpt grill. härligt! The Season has begin!! faan va härligt det är att grilla! det blir gott utan att man gör nånting nästan. det går liksom inte att misslyckas! så jävla bra!!

Ja så är det...

Ha de
Bengan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback