Påsk, myt eller helvete?!

Torsdag 

Slutar tidigare på jobbet idag, föräldrautbildning direkt efter jobbet. Linda och hennes kompis Veronica från Borlänge hämtade mig på jobbet. Ganska stressigt men vi kom i tid och det var lugnt. Inget va som det skulle där. Kaffekokaren var inlåst och inga nycklar till att kolla på film, så det blev en kort dag, kändes skönt för jag var helt slut! Vet egentligen inte varför för jag slutade tidigt på jobbet å var inte direkt sen att kojsa dagen innan. Märkligt.

 

Kom hem vid 16:45 och det var bara att börja laga mat direkt. Testade nåt jag aldrig gjort innan, tjocka revben späckade med färsk vitlök å timjan. Samt att jag hade på lite rosmarin på den också å salt och peppar förstås. Gjorde även klyft pärer med lök, paprika, vitlök å tomat i ugnen med rosmarin och flingsalt. Himla uppskattat och gott.

 

Efter det tänkte jag bara softa å sova tidigt det gick icke! Det visade sig att en gammal kompis som jag inte sett på 4 år tyckte jag skulle komma förbi för hon var i staden. Så efter att jag lämnat Stoffe på tåget som var nästan 45 min sent , så åkte jag hem till hennes kompis för att träffa henne! Magdalena, det var hur kul som helst att träffa henne igen!!

Hon var som hon alltid varit, glad, sprallig, rolig och ja Magda helt enkelt. Men en sak var annorlunda, hon hade poppat till frillan hyfsat mycket. Vilket passade henne perfekt!!

Men i alla fall, jag hade lovat att köra hon och hennes polare Laila å Sara till krogen så det gjorde jag. Men dom ville jag skulle hänga på in med så efter lite övertalning gjorde jag det. Blev kvar där tills dom stängde och efter mycket strul med mat osv så kom vi dit vi skulle.

Men jag hade hur roligt som helst!! Vilka tjejer!

 

Jo jag var hemma 04:15 lite väl sent känner jag idag.

 Fredag 

Idag har vi åkt ganska tidigt hemifrån för att ta oss till Torpshammar först för att hämta Lindas syster och sedan åka till IKEA, helvetet är nog roligare tror jag. I alla fall om man var så trött som jag. Huvva! Men det gick ändå ganska bra, direkt när jag kom dit käkade jag en räkmacka å blåbärspaj! Hur gott som helst. Sen var det att traska runt där å efter vi kommit ner till nedervåningen så ville min kropp inte vara med nå mer. Han ville sitta å slappa. Men icke att han fick göra detta. Det var om att bära runt på 2 30 kilos betongsäckar att gå sista biten. Fyy faan.

Vi åkte även hem till Lindas systers nya lgh som hon flyttat till. Himla fint hus och lgh. Ny renoverat kök å badrum i yttersta toppklass! Helt OK!

 

Annars nu så är jag nära kollaps så jag säger klart slut för idag.

 Lördag 

Är fortfarande i Torpshammar. Har idag firat Kalle som fyller 60 på Tisdag! Det är en stor dag minsann, han fick 2 saker till att sätta pärer med. Vet inte riktigt vad fast jag är en bonnpajk men han verkar ha uppskattat det väldigt mycket vilket är roligt. Vi la ihop till dom där sakerna för det är inte alldeles billiga prylar.

 

Jag fick även min present i form av ett presentkort på Jack & Jones!! Ni som har läst här innan vet hur mycket jag uppskattar just det stället! Så nu kan man lugnt säga att jag ska dit. Fortare än blixten nästa vecka.. eller nåt. Var även på J & J i Sundsvall. Och jag kan ju inte riktigt gå in där utan att handla så även denna gång. Så det blev en kortärmad skjorta. Himla nice. Tryck både bak å fram. Jävligt snygg måste jag säga. Kan t o m vara så att jag tar den ikväll när vi ska iväg. Men jag vet inte ännu.

 

Har även käkat middag alla åt fisk utom jag för det äter inte jag så det blev pizza för mig. Och det va sååå gott. Man ska aldrig underskatta det gudomliga hos en riktigt god pizza heller.

 

Ska även iväg senare till några kompisar till Linda och hennes systrar. Ska bli trevligt!

Dricka lite cider å snacka skit.

 

Annars idag har jag vart hyfsat rastlös faktiskt. Det liksom kryper i benen på mig och jag vill göra nåt samtidigt som jag inte riktigt orkar ta mig för att göra nåt. Mycket underligt!

 

Imorron har jag sagt till Linda att jag vill åka hem i tid. Ska fixa bilen, Byta olja å oljefilter samt tvätta den lite. Kan behöva lite omvårdnad och visa den lite uppskattning!

 

 

Kram alla vänner

Bengan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback