Föreläsning... Inte alls som jag trodde....

Lördag och jag klev upp tidigt för att slippa stressa, utan bara ta det soft. jag vet hur jag blir när jag stressar och den killen är inte rolig att ha med att göra!
Hämtade videokamera hos Pär Å Linda, hämtade även Stefan på Frösön. Sen gled vi iväg mot Strömsund. Kom fram bra nog i tid. Sa tills snubbarna där att jag var på plats å fick ett band som jag kan ta mig in med.

Åkte hem till Johanna å Janne, var ju inte riktigt meningen att störa dom på hans födelsedag men vad skulle jag göra. Jag behövde verkligen Johannas stöd i det sista. Inte för peppning just utan bara snacka med någon lättsam person som känner mig. Jag var SÅÅÅÅ nervös så herre min gud. Jag skakade som en plattfisk i öknen.

Men vi kom dit i allafall fikade lite och bara samlade mig lite. Skönt att ta det lugnt precis innan liksom.
Men när det var en 5-10 min kvar gick vi in. Det hade redan börjat komma lite folk och jag kände mig mer nervös än någonsin tidigare. Ville bara sjunka genom jorden!
Johanna fick hjälp med att koppla in datorn och fixade det sista medans jag fixade det sista med "fusklapparna"

- Du kanske skulle köra??

Säger Johanna och jag funderade allvarligt på å köra en Peter Bengtsson!

( Förklaring: Peter Bengtsson, En peter Bengtsson är när man i en trängd situation gör det enda bästa, Man hoppar genom fönstret rakt ut i snön i strumplästen och springer hem till mamma.) 

Men i allafall, jag hälsar välkommna tror jag?
säger vem jag är berättar lite vart jag bor å kommer från, sen ringer min mobil?! Så jävla obegåvat!!
-Helvete säger jag å ler medans jag försöker få upp den där jävla telefon!
lägger telefonen på bordet där johanna har datorn och hennes dotter Saga-lii sitter å dricker Hallonsoda. Som hon i samma sekund välter ut över bordet så jag är tvungen att springa ut å hämta papper!
Inget mer kan verkligen gå åt helvete nu. Men det blev en ganska lugn stämmning efter det. Det var ca 15 pers å kollade.

Men jag var inte helt nöjd, jag glömde mycket å rabblade nog bara en massa strunt massa gånger. Men jag var så himla nervös och jag hade inte gjort det innan. Så jag hoppas ändå att dom som var där tyckte det var ok!

Det var också en hel del frågor och jag tror att dom flesta faktiskt ställde någon fråga och en dietist som var där ställde en väldans massa. Jag tyckte det var himla bra och johanna hjälpte till att svara också. Hon har gjort precis samma sak så hon vet vad det handlar om hon också. 
 
Skönt med hennes hjälp!! Helt ovärderlig faktiskt!!

Vi stannade och snackade med en tjej som också gjort samma operation samtidigt som Johanna och hon mådde inte alls bra. Jag tyckte att hon skulle ta upp det med Gunnar som är kirurg för den andra kirurgen som hon har verkar inte bry sig.
Det är bra att det kommer upp bägge sidor av en operation, både jag och Johanna och dom flesta jag vet har det gått väldigt bra för! och  det finns faktiskt dom som inte har samma tur!

Jag förstår inte vad som hände under föreläsningen men nu efteråt så inser jag att det var en himla massa som jag glömde säga eller skulle ha sagt. Men det var helt tomt i skallen bara när jag var där. Jag kom inte på nåt alls.
Pinsamt... men när det är första gången så vad ska man göra? kanske gör jag det igen kanske aldrig någonsin mer! jag vet inte.... så bra var det ju faktiskt inte, det tycker inte jag i allafall...

Kommer hem, käkar å dör på soffan. Faktiskt somnar jag inte direkt men jag var himla trött! och somnade hyfsat tidigt tror jag.....


Ha de
Bengan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback