Oj vad det smälter.

Nu märks det att våren är på väg med stormsteg. Det formligen rinner vatten utefter altantaket och solen lyser lite då å då. Kanske inte så mycket idag iofs mot vad det har gjort i helgen men ändå tillräkligt.

Vad är då ett vårtecken?

Är det när det när man ser att det rinner vatten utefter tak och vägar men ingen snö verkar försvinna?
Är det när fåglarna börjar komma tillbaka?
Är det när man känner att det börjar bli lite varmare än dagen innan?

Jag tycker att när det är vår på riktigt då känns det i hela kroppen.
Man har lite mindre kläder påsig.
Man tar fram grillen och/eller känner andra som grillar
Man ser att fler och fler personer som man möter ler, vilket inte är så vanligt har jag märkt.
Man börjar se gräs igen.
osv osv

Imorgon börjar allvaret igen. Dags att återvända till jobbet och göra i ordning sin plats och ha lönesamtal. Kanske blir en bra vecka det här. Ska bli kul att träffa alla igen och komma in i vardagen ännu en gång. Jag har faktiskt varit borta i 4 veckor nu och jag har genom ganska säkra källor hört att det har gått lite så där när inte jag är där.

Men som sagt... nu kan jag styra upp allt igen ;)

Linda jobbar idag och jag å Ella ska dit sen för att kolla på dynor till utemöblerna på framsidan, tydligen behöver man sånna? jag vet inte alls men kolla kan man  alltid. Tydligen ska det finnas kaffe på Lindas jobb också och det ser jag fram emot!

Ha de vänner!
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback