Ett skämt!

I helgen var ju distriktssköterskan hemma å kolla till såret men visste inte vad hon skulle göra riktigt. Efter samtal med kirurgjouren kom dom i allafall fram till att jag ska komma dit på Måndag kl 9.
 
Måndag är det som bekant idag och jag begav mig dit, snäll som Cilla är fick jag skjuts ner dit så jag slapp gå hela vägen :)

Väl där tog det inte så himla lång tid innan jag fick komma in och inte heller tills 1:a läkaren kom. Tyvärr så visste han inte vad som skulle göras åt mitt "durkslags" problem så han ville att en överläkare skulle kolla på det och han skulle återkomma snart.
Vad snart är i läkar världen vet jag inte men det tog 1 timme innan han återkom.

Överläkaren kikade och kom inte heller fram till så himla mycket. Jag var inte döende och kunde således vänta tills nästa vecka då kirurgen som gjort ingreppet var tillbaka.

Ihop plåstrad å sen hemskickad utan att vara så mycket klokare. Är det verkligen så här svensk sjukvård ska vara? Iofs kanske det bästa är att hon får titta på det men nåt kan dom väl göra? mer än att lägga om det alltså?

Vad vet jag....

Så en bra början på veckan? knappast va!!

ha de
Bengan


Kommentarer
Postat av: Lilla syster Sofi

Jag tycker du är för snäll.... Du måste ju vara lite hårdare emot dom. KRÄV att det gör något åt saken innan det blir värre.... Vi i familjen blir ju oxå oroliga för dig förstår du väl...

2009-03-30 @ 18:47:01
Postat av: Micke

tråkigt o höra att det strular :(

2009-03-31 @ 10:56:25
Postat av: kent

minns G.C. för 1 år sen. va sa läkarna där manána manána eller hur. nåt nytt dom har infört i sv. sjukvård åxå? kolla med sjukan nåra ggr på veckan om hon e där, va angelägen liksom, så förstår dom din oro(kanske). klappa om er alla å hälsa runt slicka gräddnos på näsan. kent som e history thursday

2009-04-01 @ 00:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback