Tomten

Nu ska jag göra nåt aldrig gjort och aldrig trodde jag skulle göra heller.
Det är liksom inte min grej om man säger så..

Julen ska ju vara något som är trevligt och som man ska vårda. När jag var en ungtupp hemma i det magiska landet Sandhult så firade vi alltid det med släkten! Det va så det gick till. Man träffades kanske inte alls under hela året men Faan om man missade julmiddagen.

Det va en fin tid och jag tror aldrig våran släkt varit mer sammansvetsade än då. Inte vad jag vet i allafall. Och vad är det nu? jag ska inte dra alla över en kamm men det finns den mest avskyvärda samling patetiska idioter i den här släkten som jag någonsin har varit med om! Och det finns dom som jag tycker att jag träffar alldeles för sällan och önskar att det skulle ändras.

Ända sedan morfar och mormor dog så har det hänt nåt som gör att man har inte sett vissa på 10-15 år och de kan jag tycka är för kort tid efter att ha träffat dom!

Det sägs att årets julklapp är en upplevelse, vad vore då inte bättre än en riktigt gammaldags jul med hela sin släkt. Eller varför inte ge bort en hel dag till en god vän. Nu menar jag att man ger bort så att man umgås en hel dag med vännen i fråga. För vad är egentligen bättre än att få umgås en hel dag med en vän?

Alla nu för tiden verkar så egoistiska, Jag önskar mig hit å dit. Å dyrt är det. Jag vet inte hur den här julen ska gå ihop. Antagligen så gör den inte det. Men vad ska man göra? Man gör så klart så gott man kan mer än det kan varken jag eller någon annan göra.

Jag såg förresten på Efterlyst att dom önskar ingen en God jul för det kommer det inte att bli enligt statistiken. Tragisk egentligen va? Om jag kommer ihåg det här rätt ska jag försöka lista upp det här. Det kan finnas vissa brister i mitt minne men ungefär såg det ut så här.

30 kvinnor kommer att våldtas
20 personer kommer dö i trafiken varav 4 för att dom kör för fort
20 butiker kommer rånas
ca 200 hem kommer förstöras utav att det brinner.

Så jag vet inte om man kan kalla det god jul rikigt.

Men nu åter till det jag aldrig gjort innan och tänker göra nu.

Kära Tomten!

I år önskar jag mig faktiskt inget speciellt, men om du skulle ha en Ford Mustang eller 10 miljoner över så hade jag inte blivit ledsen om det fanns hemma på julaftonskvällen.

Det jag önskar mig är helt enkelt en upplevelse, en sak jag aldrig tror att någon kommer få vara med om.

Jag önskar att ingen ska behöva veta vad krig är, att ingen ska behöva gå hungrig och behöva bo i kloaker.

Jag önskar också att inget barn ska få behöva vara orolig över sin eller sina föräldrar ska vara fulla eller göra hemska saker mot dom vare sig över jul eller någon annan gång.

Jag önskar mig också att alla har eller kommer få ett jobb så dom kan försörja sin familj.

Jag önskar att alla mina vänner och dom jag känner kommer få en riktigt härlig jul som dom kommer minnas länge som den bästa julen dom har haft.

Jag vet att detta kanske är lite väl sent påkommet eftersom det kan vara lite hektiskt så här i juletider men kan det gå att ordna till nästa jul så är det ok för mig. Jag och resten av världen kan nog härda ut ett år till som det är nu.

Tack Tomten!
Bengan

Vad önskar ni er i julklapp?

Kommentarer
Postat av: Lilla syster och Raffa......

Önskar alla mina nära och kära en riktigt GOD JUL !

2008-12-23 @ 09:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback