Att vara eller inte vara.

Läste precis en ganska intressant artikel i Expressen. Den handlade om en man som har gjort dödshjälp för att hans kropp var som han själv sa en "levande grav". Han hade åkt på en nervsjukdom som gjorde att han till slut inte kunde andas själv och var helt förlamad.

Jag kan i det läget säga att jag hade gjort precis exakt samma sak utan att tveka en sekund! jag är för dödshjälp och tycker det är upp till var och en att bestämma sitt eget öde.

Hade jag legat som ett paket på ett sjukhus vill jag helt enkelt inte leva längre för det är för mig inte ett värdigt liv. Och det ska ingen annan bestämma att jag måste göra eller inte.

Hur ser ni på denna saken?

Bengan

Kommentarer
Postat av: Virre

Jag vill inte heller bli ett "paket" som ska vårdas.

När det gäller djur är det djurplågeri att låta dom leva när dom är för sjuka men människor ska minnsan hållas vid liv till varje pris. NÄ TACK!!!

Dra ur pluggen så man får ett värdigt slut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback