Mat & Bakdag

Ja idag har Linda bakat här hemma grova frallor... mums!! Jag gjorde värsta grymma mat rätten som tog minst 3-4 min att göra.. allt som behövdes var en kastrull och en burk Soldatens ärtsoppa samt lite vatten! Det var som jag sa till Linda... fick jag någon gång valet mellan ärtsoppa och oxfilé hade det lätt blivit ärtsoppa!!

I en annan form är det också mat & Bakdag. På tv visar dom massa härliga matprogram idag samt Leila bakar, Hon kan iofs vara lite påfrestande med sitt löjligt uppåt sätt mn det inspirerar lite också.

Så idag ska jag botanisera med tanken på att orka göra det som jag vill!

I mina ungomsdagar var jag faktiskt en hejjare på att laga mat och baka! idag har tack vare en del tråkiga omständigheter allt det försvunnit... Jag är en kille som tycker om att göra saker så länge jag inte blir tvingad, Så när jag bodde med äldsta barnens mamma så var jag tvungen att laga mat efter jobbet annars blev det ingen mat. Där dog första delen.
Andra delen dog nog när jag gjort en alldeles förträfflig middag som tagit mig 2-3 timmar att göra och det jag får tills jar av henne jag var ihop med då fick höra att det var bland det äckligaste hon smakat! Saken var den att det inte var det utan det var bara det att hon inte tyckte om just det.
Sen tredje delen som har lite med det att göra är nog att Linda är lite kinkig med maten, Jag får inte göra sånna utsvävningar som jag vill. Jag ÄLSKAR stark mat och gärna med ingefära å rosmarin å massa andra konstiga grejer... men det gör inte Linda i allafall inte i samma liga som jag. Men alla kan inte heller vara lika.

Sen är jag sådan att om det går åt helvete så är det bara att äta  iallfall, man vet ju hur man inte ska göra tills nästa gång. Sist jag fick insperation var när jag lagade mat med Magda, Faan vi hade det roligt då! Jag tror till å med Linda såg att jag faktiskt fick tillbaka den där glöden för mat som jag har inom mig. Jag kan inte förklara det men vid rätt tillfälle och jag kommer igång så kan inget stoppa mig på nåt vis, jag kan få dom mest underliga ideér om hur jag vill ha det och det blir sååå bra. I just love it!!

Men nu ska jag gå tillbaks till att se på tv och alla härliga program!!

Kram
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback