Sjukhuset och Gräsklippning...

Jag tänkte fortsätta lite på spåret från igår idag, Vad gör en speciell?

Jag har vart med min bästistjejkompis ett tag idag, Johanna. Vi pratade om lite allt möjligt men vi kom in på det att i Strömsund där hon bor känner ju nästan alla till henne, vilket i sig kanske är ganska kul men ibland kanske inte så kul. Hon är ju väldigt van vid det medans andra kanske inte är det.

Men jag skulle vilja ha det som så här... Om man ägde en typ lanthandel i skogen någonstans och alla vet vem man är då är det ju kändis på ett vis. Och det viset skulle jag kunna tänka mig att vara känd på. Man vet det att orginalet Frans kommer in varannan dag å köper aftonbladet och 2 liter mjölk, 3 mazariner å nån folköl. För så har det alltid vart och kommer alltid vara... Det hade vart nåt det... jag gillar idén med lanthandel, tyvärr är det en filosofi som håller på att dö ut och det ska tydligen bara finnas stormarknader nu för att folk ska bli nöjda!

Men i allafall... idag har jag vart på sjukhuset med Johanna, samt fikat med Johanna, och bara tagit det alldeles soft med Johanna. En bra dag helt enkelt!

När jag kom hem var det andra saker som behövde göras. Tog bla ner julbelysningen som var runt dörren ute, och klippte gräset på baksidan... allt detta är man ju faktiskt tvungen att göra ibland å idag var en av dom dagarna!

Nu ska jag gå å göra suvade makaroner, inte fullt så upphetsande kanske men ännu en syssla som måste göras... Kanske återkommer jag med nåt mer livbejakande senare idag... jag har lite sådana tankar i dag känner jag. Märkligt!

Jag måste fylla på lite... hade tydligen några frågor i saras blogg som hon tyckte jag skulle svara på... kanske tycker andra om dom med??
Här kommer dom i alla fall och svaren:

1. Vad är total lycka för dig?
     At t veta att någon tycker om mig, särskilt mina barn!

2. Vad förvånar dig mest med ditt vuxna liv?
     Att jag inte har mer frihet än jag har samt att jag ALDRIG i min ungdom trodde jag skulle säga det jag ganska ofta säger nu för tiden: Det var bättre förr!! för det var det faktiskt!

3. Mitt liv skulle bli lättare om?
     Jag hade mer pengar och mindre problem.

4. Min hemliga last?
Tror inte jag har någon hemlig en, men jag är sjukt förtjust i choklad, men det vet ju alla, och dricka tydligen!
    
5. Vad i ditt utseende är du mest nöjd med?
     Ögonen skulle jag tro...

6. Oanad talang?
Jag har ingen talang, men jag kan jonglera
    
7. Världens viktigaste fråga just nu?
     Jag vet inte, Bensin priset kanske?

8. När drar du en vit lögn?
     Sällan, men kanske någongång om det är absolut nödvändigt.

9. Vilket var ditt första jobb?
     Sommarjobbade på HP Färg, nu mer Flügger färg.

10. Vad är det bästa som kan köpas för pengar?
       Ny Mobil? ha ha njae jag vet inte...

11. Vilken egenskap är du mest nöjd med hos dig själv?
        Jag har alltid sett mig själv som en bra vän, säger någon nåt till mig så stannar det ALLTID hos mig. Och jag gör vad som helst för mina vänner, När som helst!

12. Mitt bästa köp?
       Bilen tror jag, men den är ju Lindas så jag vet inte.

13. Vilken pryl kan du inte vara utan?
       Min mobil
14. Vad bjuder du på om du får oväntat besök?
       Sällskap, Kaka å kanske kaffe

15. Vad får dig att inte vilja kliva upp ur sängen?
        Vad som helst

16. Vad är du mest stolt över i ditt liv?
        Mina barn.

17. Vilka vill du ska svara på dessa frågor mer än du?
       Johanna, Magda och Siolia


Kram
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback