Jag har fått en dotter!!! Ella ska hon heta!

Jag har inte haft direkt tid att sitta här i det sista men jag gör ett försök nu.
Jag och sambon Linda skulle in på förlossningen igår för att göra en koll, Linda hade inte känt att det rört sig på ett par dagar så för säkerhets skull ville dom vi skulle komma in så dom fick göra denna kollen.

Det visade sig vara helt normalt och jag tänkte att snart får vi åka hem så jag messade Magda å sa att snart var vi reda för fika på stan, livet tog en drastisk vändning efter att jag köpt på mig ett par drickor och frallor. Dom hade gjort en koll medans jag var nere och sett att Linda var öppen 3 cm och det var dags nu. Dom hade även gjort så vattnet gått. Underligt... Både jag å Linda satt där å undrade när vi skulle få gå, vi insåg någon time senare att vi går nog ingenstans alls, varken vi vill eller inte så kommer den lilla nu.

Förlossningen fortskrider som den ska men ganska snabbt, allt händer hela tiden. Linda får lustgas som hon inte tycker hjälper, jag påpekar detta och det tar väl 40min till 1 timme innan hon får ryggbedövning. Men efter den är hon nöjd.
Sen visar det sig bli problem. med 1 läkare på plats och ett värde på lillan som inte är bra så vill dom ta ut henne snarast.  Han bestämmer at dom ska ta sugklocka, vilket i sig inte är farligt men gud va Linda skrek. Han var inte den som var direkt snäll heller. Han forcerar allt för att få klockan på plats. Man ser svetten lacka i pannan på han å desperationen lyser i ögonen. Klockan lossnar och han säger att funkar det inte nu är det akut kejsarsnitt som gäller. Han drar å sliter medans Linda skriker!! allt detta gör att jag står och skakar jämte Linda, Barnmorskan är helt övertygad om att jag kommer ramla ihop när som helst så hon ber mig sätta mig ner men det är lugnt sa jag. Det var det inte! men jag klarar att hålla mig på benen tills Ella kom.

Barnläkarna tog henne direkt och jag följde med. Linda fick se henne  ca 5 min medans jag var med henne i 3 timmar.  Hon hade av någon anledning blodbrist. vi har inte fått reda på varför ännu och hon fick blodtransfusion så nu mår hon bra men ligger fortfarande på barnavd.

Jag förstår inte hur man kan binda sig till någon man inte känner så snabbt? hon är verkligen det finaste jag sett på länge. Kanske är det att jag och hon fick tid för oss själva i början av hennes liv. eller just det att hon kanske inte skulle överleva som gjorde det... jag vet inte... men gud vad jag älskar denna lilla krabat!!

image30
Ella någon timme gammal.


image29
Ella nästan 1 dygn gammal


Kommentarer
Postat av: Johanna

sååååååå vacker!! tårarna rinner!! grattis grattis! /j

Postat av: Pernilla

Va kul att de blev en liten tös. GRATTIS...hälsa Linda med. Kramar

2007-05-09 @ 13:00:56
Postat av: Malin (malla)

((((((GRATTIS)))))
Till lilla tösen...härligt att allt slutade väl, trots all dramatik...
Kram å lycka till

2007-05-09 @ 19:50:50
Postat av: Saris

Åh grattis till din vackra dotter! Stor kram

2007-05-11 @ 00:41:00
URL: http://sascha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback