Självförverkligande

Idag var det dags... jag har idag tagit kontakt med försvarsmakten för att se hur jag ska göra för att få gå en 3 månaders grundutb som man måste ha om man inte gjort lumpen. Det var lite svårt att hitta rätt snubbe där men jag har lämnat ett meddelande så får man se när dom hör av sig helt enkelt.

Känns rätt skönt att gjort första steget nu. Får se vart detta leder men förhoppningsvis till någon form av FN-tjänst eller liknande. Jag vet egentligen inte vad det är som gör att jag så gärna vill åka mer än att jag känner att det är rätt. Det känns som om jag bara måste göra det här. Och det känns inte som det är ouppnåligt. 

Sen så är det mycket det att jag inte vill bli för van vid det som finns hemma. Efter att ha sett det man kommer få se där nere vart det nu kan vara så kommer man uppskatta allt mycket mer har jag fått för mig. Plus att man kommer växa som person och kanske kanske göra någon sorts skillnad här i världen.

Vissa kan tycka man är ganska korkad som ger sig in i det här men jag tycker inte det. Jag känner att jag MÅSTE göra det här och har tänkt länge på det. Linda vet om mina planer och jag har sökt tidigare men då kom jag inte med. Det kan bero på att jag sökte som chafför civilt och dom platserna går tydligen åt som smör... Men nu efter det här går det nog bättre!

ha de
Bengan

Kommentarer
Postat av: Lilla syster

Tycker du verkligen att det är en sån smart ide där med att åka ner till något sånt?
Jag personligen tror att du är alldeles för blödig...Och jag är rädd om dig...

2008-01-20 @ 20:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback