Receptet på Julmustkyckling

Jag har fått frågan vad julmustkyckling är och här kommer receptet till den! Jag tyckte det va lite underlig smak på den första gången vi fick den men den växer på en som en stilla vår bris i Maj...

Och jo... Jag måste ju tacka dom som visa oss denna rätt. TACK Johanna & Janne!

I detta receptet ser det ut som man har hela fileér men jag liksom dom som bjöd på den strimlar kycklingen. Sojan kan man också ta det lite lugnt med för man behöver inte alls den mängd det står. Jag gör inte heller som det står å blandar i olika pannor utan kör på i samma och det verkar inte vara någon skillnad vad jag vet...
Och det är sååå gott!!!

Tips: Ta Hasselbackspotatis till det här!!

4 kycklingfiléer
smör
2 dl creme fraiche
2 dl julmust
1 hönsbuljongtärning
1 tsk malen ingefära
1 tsk rosmarin
1 msk kinesisk soja

Bryn kycklingen i smör på båda sidor i en stekpanna.
Blanda de övriga ingredienserna i en traktörpanna.
Lägg i kycklingen och låt koka ca 10 min.
Servera med potatis el.ris.


Finns det någon mer som har tips på snabba härliga rätter... säg till mig!!


Tackar
Bengan

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du ville ha tips på snabba och bra maträtter... Jag har helt snöat in på M. Onnermarks "Lättlagat på 20 minuter" http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9155235883&checked=1

Receptet med Lax med citronsås på bladspenatsbädd är helt superbt. Å det tar verkligen inte längre tid än att koka potatisen!

2008-01-21 @ 11:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback