Rättegång!

Ja hur gick det nu på rättegången kan man fråga sig, och jag kan säga att det gick hur bra som helst!

En sak jag inte förstår är att han hade erkänt men ändå blir det rättegång? det va skumt. MEn det kan tänkas att det var ren formalia eller så.

För dom som inte vet va det hela handlade om så kan jag säga att jag var på en krog i Östersund efter vi hade haft sommarfest på jobbet. Allt var hur bra som helst men trevlig stämmning och allt det där.

Senare på kvällen skulle mina jobbarkompisar käka vilket jag inte ville utans stannade då kvar, nästa gång ska jag nog inte göra det men i allafall.
När jag gick runt där i min ensamhet såg jag en tjej som jag tror jag sett tidagare på kvällen med en komis. Jag tyckte i allafall jag kände igen henne, så jag satte mig helt enkelt vid hennes bord och vi snackade om allt möjligt. Efter ett tag ville hon ut å röka vilket jag följde med att göra och där var även hennes karl som jag hälsade på.
 Vi gick sedan in och fortsatte vårat samtal. Efter ett tag kom den här karln bakom mig och tog styptag om halsen och drog mig neråt mot golvet. han släppte först när vakten tog bort han och slängde ut han.

Det var hela berättelsen i korthet. Och nu då var det rättegång för det här. Domen kommer på Fredag så vi får väl se hur det blir.
Han bad om ursäkt vilket jag tyckte var bra gjort. Så nu hoppas jag att allt är glömmt och förlåtet från bägge håll. Nu väntar man med spänning på domen bara.

Annars idag har det vart ganska lugnt. Sov ganska länge, fikade med Linda, Ella och Anna och en kompis till henne som jag taskigt nog inte minns namnet på men himla trevlig va hon!

Just nu tittar jag å Simpe på Robinson, alltså inte det som gått på tv utan den animerade.

Senare lär det bli sova ganska tidigt skulle jag tro och ja bara slappa helt enkelt.

That´s all folks...

Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback