Djup

Jag kom på att sist jag skrev här va jag ganska djup.. inte illa Bengan... Och då undrar ju jag vad jag ska göra för att toppa det här?

Jag tror inte att det går men man kan snacka drömmar, vad har man för drömmar och kommer några att förverkligas?

Jag har drömmen att se alla mina barn växa upp och bli produktiva svenskar. Alltså med jobb och egen familj som dom trivs med, inte hålla på så som jag har gjort. Inte för att jag ångrar det så eller jo vissa saker ångrar jag så klart men det är erfarenheter också. Det som har byggt och format mig till den jag är idag.

Dom som har haft stort inflytande på mig är självklart familjen. Men den första jag kommer på är Greger, det är dom äldsta barnens morfar. Han va som ja jag vet inte en mentor om livet när jag va en vilsen 17-åring men även ibland nu. Inte lika ofta, men han fanns alltid där och lärde mig en massa om livet och ja gjorde att jag växte som person.

Den andra jag kan komma på är Therese, Simons mamma. Hon gav mig ett självförtroende och lärde mig att inte ta skit! en nog så viktig lärdom.

Just nu är det nog barna som för mig framåt en hel del, att se dom växa upp och bli större. Simon har växt fruktansvärt mycket i det sista och han är inte så liten som jag ibland får för mig. Mycket kloka ord kommer från han nu och han lär mig saker till å med.

En anna sak som jag just nu känner för är ett jobb som jag trivs fullt ut med. Jag vet att många aldrig kommer få det men längta det kan man alltid. Tänk att varje dag få komma till jobbet och känna att man faktiskt vill vara där och ser fram emot nästa gång man kommer dit! det hade vart nåt. Tror aldrig jag gjort det faktiskt.

Man har många drömmer och visioner, som att vinna på lotto. Tänk va skönt... men samtidigt tänk när man dragit in kanske 50 mille och köpt huset, bilen, tv:n, skotern, kläderna, ja allt man suktat efter vad har man då att se fram emot. Vad driver en då framåt om jag vet att jag har allt jag vill ha?!

Man blir inte lyckligare av pengar har jag hört men dom kan också hjälpa en. Kanske vore det bästa att bara vinna så mycket så man kan betala sina skulder och köpa lite nya grejer. för då kan jag fortfarande se fram emot saker som jag måste spara till.... Eller har jag fel?

Nää sängen nu och kanske ett nytt I-Landsproblem imorron!

Kram
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback