Världar emellan

Ja jag har precis läst Expressen, va märkliga saker det står där egentligen.
Men mest av allt så står det om hur illa saker och ting är i världen. Antagligen för att vi hela tiden ska påminnas om att livet inte är för evigt och att vi ska spendera så mycket vi kan. Helst hela tiden.

I allafall, det jag läste om nu är Mejra som får bo i nåt litet skjul och prostituera sig för att barna ska få mat å sen i nästa artikel står det om Maria som ska skilja sig och vill ha 430 000 i veckan för det går åt till nöjen, mat, kläder, assistenter å allt vad det va...

Där kan man snacka om olika världar! Men det är så här det ser ut i den stora världen, vissa har det andra aldrig kommer få. Men det som den som har allt drömmer om vad kan det vara?
Jag kan drömma om massa saker som jag vill ha, både stora och små. Som t e x en DVD med hårddisk eller varför inte en ny fin bil? Men om jag nu hade haft lika mycket pengar som den här Maria hade jag förmodligen haft den här DVD:n och bilen och alla andra prylar jag suktar efter ibland ocg vad finns det då att vila ögonen och tankarna på?

Nää det är nog bättre som man har det, men lite mer pengar hade ju aldrig skadat faktiskt!

Idag drar jag och familjen kosan mot Borås vilket gör att jag endast jobbar till 12 idag! känns lite lyxigt så där att gå hem vid lunch. Tänk om man hade sådana dagar varje dag! Gud va skönt!
Ytterligare en grej jag skulle gjort om jag hade mer pengar, jobba halvtid! Med riktigt mycket pengar... inte alls!

Jag tog mig i kragen efter att läst på Johannas blogg att jag borde uppdatera oftare... så Johanna varsågod!

Kram
Bengan - Snart på väg söderut!

Kommentarer
Postat av: Jonsy

Tack Bengan, det var välbehövt!! Och kul att läsa. Jag har samma funderingar kring olika värden här i livet. Vad är egentligen värt något!? Samvaro, gemenskap, kärlek. Prylar är bara substitut för stunden, det är vad jag tror. Även om en fin ny pryl alltid värmer lite extra lite nu och då :) Ha det fint i Borås. Miss you! Kram, J


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback