Härlig helg!

Det började med julfest på jobbet i Fredags och avslutades med en otroligt skön skoterutflykt med kolbullar och pinnbröd som vi grillade efter alla konstens regler.

För er söderut kan jag säga att kolbulle är som pannkaka, smeten är endast av vatten,salt och mjöl. Man tar en liten panna som är mindre än en vanlig stekpanna och har låååångt saft som man lätt kan hålla över en eld. Man värmer denna till bristningsgränsen för att sedan ha riktigt smör och rimmat fläsk. Efter det blivit knaprigt och härligt har man i smeten och gör det som en pannkaka. Ätes som det är eller med lingonsylt. Mycket gott!

Ella hade idag sitt första luciatåg på dagis och var klädd som tomte som de flesta barna och alllt gick bra tills jag å Simon kom dit. Sen ville hon bara sitta i mitt knä men det gick bra det också. Hon va ganska trött vid 7 på morron så hon ville gosa som hon alltid gör vid den tiden för att vakna till lite.

Har lite bilder från skoter turen som kommer här nedan.













Ha de
Bengan - The snowman

Kommentarer
Postat av: ♥ Mamma Jessica [19 år och en dotter på 5 år]

Jo den är bra :)

Men inte min favorit =)



Jorå det är okej, det rullar på.. Själv då?

Nja har inte ens börjat baka eller köpt en enda julklapp ännu, börjar känna paniken krypa i ryggraden.. :S

Postat av: Stefan Falkelind

Kolbullar och pinnbröd är inget jag skulle äta. Kan tänka mig att det är gott med fläsk till men eftersom jag är vegetarian så tror jag inte att det är så gott. I allafall så får du ha en god jul och ett gott nytt år.

2008-12-19 @ 17:14:11
URL: http://falkelind.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Gå med i topplistan jamtlandbloggare.topplista.com och få mer besökare. Helt gratis.

2008-12-21 @ 15:35:05
URL: http://falkelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback