Ella en dagis tjej.

Ella har börjat på Dagis, inte vilket dagis som helst utan kärven. Där gick även hennes storebror Simon på samma avdelning och till och med samma hylla?! Va är oddsen?

Ella har visats sig vara en mycket social liten tjej som trivs på dagis och har det roligt. Vi är bara där ca 2,5 timmar men hon blir himla trött av allt stå hej.

Innan dagis sov hon mellan 11-14 ca och det gör hon nu också. Men hon la sig runt 19:30 innan och nu är det snarare 18:30-19 nånting. Idag somnade hon på mig när vi busade. Hon är allt bra sliten den lilla tjejen.

Idag tänkte jag överaska Linda med lite god mat så här på Fredagskvällen. Det gick bra och va himla gott. Förutom att jag använt köttet vi skulle grilla med i morgon tydligen?

Det blev stekta kotletter i grädde med rosmarin, vitlök, vårlök och sockerärtor och till det hade vi pomme duchess? i allafall potatismos i fina spritsade högar som man gett lite färg i ugnen.

Efterrätt hade jag och Ella fixat sen länge. chokladmuffins med center i, gott gott

Linda tyckte det va himla gott och jag med!

Idag ringde dom från jobbet och sa att det va fest den 12:e. Tycker det är sjysst när man får reda på saker fast man inte är där för tillfället. Men klart men kommer gå!

Sen har jag klippt gräset för sista gången detta året hoppas jag. Känns skönt att ha det avklarat. Nu ska jag bara slappa och se på när det växer ut igen.. i lallafall en vecka till.. huvva!

Inget annat att rapportera vad jag vet.

Sofia, tänker på dig och familjen! hör av dig när du kan och har lust!

Kram
Bengan - För god för att kolsyras.

Kommentarer
Postat av: Lilla syster Sofi

Klart att min lilla tjej är en dagis tjej... Fasen vad tiden går fort. Idag är det precis ett år sedan hennes dop var.....

2008-08-24 @ 00:01:26
Postat av: Anna

Då skriver jag upp dig på listan för den 12/9, kul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback