Åska & ångest!

Idag har det åskat nåt grymt här i stan... Inte för att jag är rädd för det utan jag tycker det är mest mysigt. Det jag gjorde under denna tiden var först att hjälpa polaren Pär med att ta in sit nya inköp i lägenheten vilket jag är rysligt avvis på!! en splitter ny 40 tums SONY LCD tv. Faan va jag vill ha en sådan!!! sen fikade vi och hade det almänt trevligt tills åskan hade lagt sig och montering påbörjades. Efter det så blev det kalle Och choklad fabriken.
Jag måste säga att komma hem å se på tv efter den där var det som om vi har en 14 tummare. Hur kul är det? Så jag sa till Linda att vi ska skaffa en sådan fortare än kvickt... vilka pengar säger hon då? ja jag vet inte... men jag ska ha en!

Jag ringde även mamma igår å kollade hur stor chans hon trodde jag hade att få låna 80 000 av hennes sambo? men det visste hon inte. Jag och Linda eller i allafall jag fick för mig att det var dags att byta bil å jag hade hittat en V70 på blocket som passade mig som handsken! dock passar den ju inte plånboken tyvärr. Så det fick vara för denna gången!

Jag och Pär var förresten med hans tjej och 2 kottar idag och kollade på nya V70 på volvo... himla roligt... men ett litet missöde. Jag försökte på det mest manliga av vis som vi män måste göra visa Linda som Pärs tjej också heter,  hur man startar dessa nymodigheter. Naturligtvis hade jag inte tänkt starta den utan bara visa! Men av någon outgrundlig anledning så startar ju bil jävlen mitt i salongen!!
Det är ju nya grejer med dom nu för dom som inte vet att man sätter in nyckeln i ett litet fack så att säga så trycker man bara på en knapp medans man så klart håller in bromspedalen eftersom detta var en automat. Jag hade aldrig tänkt att trycka på knappen men "kom åt" den av misstag i all iver antar jag.  Så då strtar den så himla snyggt å prydligt... FAAAN är det enda jag får ur mig medans jag i vild panik stänger av den för att sedan övergå till att titta på inredningen som om det ovan nämnda aldrig har inträffat! vet ej om det funkade men ingen kom å va arg i allafall... Oj oj vilken röta!

I morron är det kraftig ångest i min späda kropp igen, för första gången på jag vet inte hur många år så hade jag tänkt att åka buss till jobbet, jag vet inte när jag gjorde det sist nykter ens. huvva! Men mitt nya mer ekonomiska jag har sagt at detta kan vara bra å låta bilen stå lite. Inte nog med det så får jag ju en promenad varje dag till jobbet.. skitkul! ända tills den dagen det börjar bli neråt -20!

Ja det var väl en hyfsat hyvvens resumé av livet som det ser ut just nu.

Kram å ta hand om er alla vänner!

Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback