Dagen som djävulen gjorde till sin!

Jag vet inte vart jag ska börja! dagen igår är faan det värsta jag vart med om på länge, hur kan en man ha sådan otur å allt på en dag?!

Jag tar det från början.

Linda sa en gång för inte allför länge sedan innan hon åkte till sin mormor att det lät som om bilen va en rallybil. Pedagogisk som jag är så sa jag att hon nog hörde i syne för det har jag då inte märkt. Sen glömde jag bort det där. Tills jag faktiskt upptänkte att den gjorde det och vissa folk höll för öronen när man körde förbi. Inte för att jag är speciellt döv eller så men jag tror kanske att denna personen överdrev en del också. Såg inte ut att ha alla hästar i stallet, hissen gick inte ända upp, Alla bestick låg inte i lådan, ljuset var tänt men det var ingen hemma.
Ja ni fattar...

Så igår kollade jag detta och det visade sig vara så att framför bakreljuddämparen hade avgasröret gått av. Inte konstigt att det låter. Och det är så att har bilen gått sönder så är det en kostnad för det där också.. nåt som jag inte har råd med nu innan jul!

Men snäll som hon är så fick vi låna dom pengarna av svärmor att återbetalas när vi blev pensionärer! Det tackar jag svärmor för så ödmjukast jag kan!

Senare på kvällen skulle jag värme en kopp kaffe i micron, då gick den sönder.

Datorn hemma blir efter 3-4 timmar ganska varm och hnger sig vilket jag blivit ganska less på, det visade sig ha nåt med en fläkt i den som gör att den blir överhettad. Så idag blir jag av med den för lagning och gud vet när den kommer tillbaka?

Zandra min vän och mentor med man och 3 barn samt en hund var på väg från Umeå till Uppsala igår kväll samt natt och kamremmen deras gick av. vilket gjorde att till 01:30 ca stog jag på standby för att direkt åka 34 mil och hämta dom. Och tro mig jag hade gjort det! trasig bill eller inte. tar den sig framåt funkar den! så är det!

Det var väl i princip det som hände med viss modifikation, jag sa aldrig nåt om alla små saker som hände. Som när jag skulle ta ner micron å kika om det fanns nån knapp eller säkring bak till som man kunde trycka in fall det var nåt sånt... och det då var så att jag inte tagit ut kaffekoppen å det kan väl alla räkna ut vad som hände då?

Men idag så ska inget få gå emot mig mer... ska till Coop å inhandla allt gotta jag vill ha i helgen sen ska jag lägga mig i soffan för att aldrig mer gå upp därifrån förrens Måndag morron infaller!

Jag massa trevlig käk å Heroes kan det bli bättre? ja kanske men inte just nu tror jag.

Vad hände i morse då? jo vågen som jag har älskat att hata som la av för nån vecka sedan stog inne på dass å hånflina i morse åt mig. faan jävla skit tänkte jag... nu har jag liksom ingen koll på vikten längre och det vill man ha, efter operationen så har det blivit så till min stora fasa att vågen är en av ens bästa vänner. Man älskar den när det står rätt siffror och hatar den när det står fel.

men i allafall så sparka jag till den i morse... tro på faan att den faktiskt funka?! jag förstår det inte. så länge som jag försökt få igång den men icke då! så helt plötsligt bara så ja är den som vanligt igen... frågan är för hur länge? men märkligt det är det! kanske hade den sympati med tanke på gårdagen... kanske ville han än en gång vissa att det är han som bestämmer.. vare sig jag vill det eller inte. vad vet jag!?

Nää trevlig helg mina vänner.

Kram
Göte

Kommentarer
Postat av: Zandra

Hallå! Ja det är väll hemskt. Att allt ska hända på en gång. Men vi uppskattar att du var startklar. Kramar från oss

2007-11-09 @ 21:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback