Begravning och hemkomst!

Torsdag

Idag var det en fantastiskt jobbig dag! Det började med att jag var alldeles uppe i varv å kände att allt skulle gå åt skogen, Syrran och jag vart hysat irriterade på varandra och ja det blir väl så när det är jobbigt helt enkelt.
Vi åkte sedan hem till mor för att där möta upp med resten av släkten. Det var många man inté hade en aning om vilka det var men trevligt fast det var av en tråkig händelse.
När vi kom till kyrkan vart det faktiskt otroligt jobbigt, jag hade inte känt så himla mycket innan konstigt nog men när man stog i kyrkan där framme vid kistan kändes det otroligt tungt! Men GUD så fint det var! och det var så mycket blommor och kistan var otroligt fin!
Begravningen började med piano och Candle in the wind, för at övergå till Gabriellas sång och lite psalmer å så. Det var jätte jobbigt och ja jag vet inte. Sen gick vi ner till kyrkogården och där var det om möjligt ännu jobbigare. Att ta ett sista farväl och lägga ner en ros på kistan var det jobbigaste jag gjort hitills! fy tusan!
Vi samlades efter detta i Fösamlinghemmet i Sandhult och åt lite mat och snackade lite allmänt med hela släkten. Det kändes ändå ganska bra då. Som et värdigt slut liksom. Det var otroligt fint och värdigt tycker jag!

Resten av helgen var ganska lugn. Jag var med mamma, Syrran o mammas gubbe Kent på Beck i Fredags, ganska ok film men ganska lagom! kunde vart lite bättre men men...

Lördag gick förbi ganska snart och vi var på fest hos en av syrrans barndomskompisar som fyllde 25.
Annars så har jag mest fikat å tagit det soft medans jag vart i Borås. Umgåtts med mor min har jag också gjort en hel del.

det gick faktiskt också förvånansvärt lätt att åka både ner å upp med bil. Fast man körde själv hela den långa biten så gick det bra. I Tisdags när jag ställde mig på parkeringen utanför syrran kört 94 mil på en dag. Det hade så klart tagit på krafterna men var inte så himla jobbigt som jag trodde.
hade också vart nere i Göteborg denna dag och träffat en gammal vän Líza, vi käkade lite sallad och kollade en film! det var 9 år sedan jag såg henne sist och det var himla kul att träffa henne och hennes ena dotter!

Ja det var väl allt kort sammanfattat!

Kommer kanske mer sen

Kram
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback