Är nu i Borås!

OJ oj oj efter en lång färd med bil igår så befinner jag mig nu i Borås hos min mor! Jag var lite hemlighetsfull mot dom igår och sa inte att jag skulle komma ner en dag tidigare, så man kan säga att dom blev ganska chockade. Den första jag var hos var min syster därjag sov i natt. Sen åkte vi till mamma idag mitt på dagen för att hälsa på lite. Hon hade ringt mig vid 09:40 för att kolla hur det gick. Då fick man allt dra en luring. För att sedan 2 tim senare stå i dörren! alltid kul att överraska!

Resan ner var himla fin! det började hemma med klarblå himmel och massa snö för att sedan övergå till massa sol å härligt vår väder utan snö. Gick faktiskt förvånansvärt bra att köra 94 mil igår. Jag var nämligen en sväng till Göteborg och hälsade på en gammal vän Liza. Vi käkade mat, fikade å kolla film en sväng innan jag drog vidare mot Borås. Himla trevligt! var 9 år sedan jag såg henne sist å det var jätte skoj att se henne och hennes ena dotter.

Idag har jag vart och handlat skjorta till begravningen som är i morron. Har också åkt förbi kyrkogården och sett att dom har grävt graven nu. Märkligt det känns. Jag har ännu inte fått in det riktigt att hon är borta, min moster. Men jag anatar att i morgon kommer det att komma som ett slag i ansiktet. Det blir nog väldigt verkligt under begavningen skulle jag tro.

Idag hade vi tänk att ta med mor och hennes sambo på middag å kolla bio men morsan tyckte att det var bättre att vi tar med mat hem och hyr en film istället så det får helt enkelt bli så!

Förresten igår under resan ner så ringde Johanna. Det visar sig att allt är klart för att hålla föredraget och att jag ska vara med i någon bilaga till ÖP om just mångfaldsfestivalen så nu är det allvar!
jag å Johanna ska ses nåt nu snart och göra i ordning inför denna stora händelse! det kändes väldigt jobbigt och nervöst där ett tag men jag tror det kommer bli hur bra som helst! vi ska ju som sagt förbereda oss ordentligt! vilket man så klart måste göra! och det ska bli himla kul! ska se fall jag hittar några sjyssta bilder hemma hos mor nu som man kan visa. Tänkte jag skulle börja från barndommen och gå framåt... det blir bullans det!

Nää nu måste jag kila men skriver kanske mer senare eller i morron! om jag orkar efter allt som är då vill säga.

Kram till alla!
Bengan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback