Nya möjligheter...

Jag har bestämt att jag ska se nya möjligheter istället för att om nåt inte funkar så gå ner sig. Funkar inte det ena får man ta det andra. Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp min nya filosofi men det kommer med tiden tror jag.

Jag vart lite halv deppig idag när det gick upp för mig att det inte kommer bli nån grillfest i Ström i helgen :(  jag som sett fram emot att träffa alla goa vänner! Men det finns alltid tid för det någon annan gång då det kanske kommer fler vänner dit. Man får se det positiva i allt.

Igår kommer jag banne mig inte ihåg vad jag gjorde. Jo jag var en sväng till Magda å hälsade på.. det är underligt det där men man är hemma hela dagarna men det känns ändå som dom är full tecknade, å då vet jag att dom inte är det. Men känslan av att veta att jag har något nån dag på efter middagen tex kan göra att jag tycker hela dagen är full.. märkligt.

Idag har jag vart å käkat glass på stan 2 ggr, det är faktiskt få förunnat med den sortens lyx. Men gott var det och varmt har det varit i en vecka nu så glass är ett välkommet tillskott.

Jag har också idag fixat så polisen fick hela snubbens namn som hoppade på mig på krogen och jag har skickat bilder hur halsen såg ut dagen efter samt hur den ser ut idag. Är fortfarande lite öm och har blåmärken på ena sidan. Så nu är det klart!!

Ella har nästan sovit hela dagen idag och bara det är en bedrift... bra jobbat Ella! men jag tror att hon lider väl mer av värmen än  vad vi gör så om hon sover bort den så blir det nog bättre kanske...

Har även vart med Stoffes skola och spelat brännboll, i år hade dom med ett aluminium baseball rack... det var inte dåligt vad bollarna flög... jag tänkte jag skulle gjort om bravaden från skoltiden och fått till n ordentlig smäll... det fick jag också men den gick lågt, rakt på Stoffes smalben. Han hade ett hyfsat märke på benet sen. Men han ställde sig faktiskt ivägen och han haltade bara i  min. Som väl är!

Nää nu ska jag öppna altan dörren och få lite kall luft innan jag dör!!

Kram mina vänner
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback