Första dagen på utbildningen.

Ja idag var det första dagen på utbildningen till att bli behörig Röda kors snubbe, det var en ganska lugn dag och vi tog det i jämn takt, så överlag är jag himla nöjd med min prestation idag. Nu är det bara 6 dagar kvar tills man är behörig... om jag nu klarar proven vill säga. Men det lär nog vara lugnt.

Har skickat lite bilder till Far också, han är ju så himla tjatig om bilder på Ella. Inte för att jag inte förstår han men ibland har jag annat för mig bara. Men nu är dom skickade i allafall.

     

Ja det var väl i stort sett detta som hänt i mitt liv denna dagen, inte allför mycket mn ändå lite.... jo en dikt har jag skrivit också... till Ella, kommer här:

Vi skulle en dag, ut å fika på stan,
Istället fick vi åka till sjukan.
Vi fick sitta & vänta på läkare och massa annat folk,
dom pratar i så konstiga termer att man skulle behövt en tolk.
Linda blev kopplad till nåt som heter CTG,
det enda jag kunde göra var att sitta brevé.
Läkaren kom in titt som tätt, glad och nöjd,
han sa med stora ord att det här blir frid och fröjd.
När han sedan sa att vi skulle få byta rum,
blev jag faktiskt ganska stum.
Det verkar som att det är dags att få barn,
Nä fan sa jag, jag ska ner på stan.
Linda låg & tryckte i sig lustgas,
när det på värdena helt plötsligt blev knas.
Nu jäklar blev det bråttom att få knodden ut,
så det blev ett hyfsat fort avslut.
Men när hon väl tittade fram,
och hamnade i mammas famn.
Var det en väldigt underlig atmosfär,
det var som hon alltid funnits här!
När jag stog och titade på denna underbara tös,
stod jag och bara rös.
Under tiden jag höll henne i min famn,
kom vi fram till att Ella skulle bli hennes namn.

Jag vet att det var ett litet nöd rim i första raden men va faan det får man ta ibland...

Kram
Bengan

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud vad söt Ella är... Måste träffas nästa gång jag är i stan så ja får snusa bebis..*S* Väldans söt dikt oxå.. Inte visste jag att du var en sån poet..
Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback