METALLICA rockade fett!!!!

Jag hade resfeber redan dagen innan jag skulle på konserten, känslan som satt i magen är svår att beskriva. Som att vara riktigt riktigt förälskad.. det är märkligt att man kan känna så för en grupp?? fast å andra sidan har man lyssnat på dom sen man var 14 så borde det vara så!

jag hade tur som åkte med Tina, lika frälst i Metallica som jag är. Med en underbar personlighet och fantastiskt humör hade vi hur roligt som helst både före, under och efter konserten! Det började med att hon hämtade upp mig i Södertälje. Det regnade nåt fruktansvärt så det såg inte ut att bli det bästa av väder. men fulla av förväntan och ett glatt humör med Metallica i bilstereon så körde vi mot Sthlm. 
Vädret verkade inte bli bättre och vi pratade om att det inte hade vart så himla roligt om det regnade men det spelade liksom ingen roll.... vi skulle ju se dom i allafall.

När vi kom fram till Sthlm hade det slutat att regna och vi gick för att ta oss lite mat innan vi skulle ställa oss i kön. Naturligtvis hade vi kollat in kön innan så vi visste vad som komma skulle. Men som sagt innan vi gick dit så skulle vi få i oss lite mat och köpa öronproppar så man inte blir döv på kuppen.

Vi strosade på ganska mycket innan vi kom på vart vi skulle äta men det var trevligt att få se Sthlm från sin bästa sida. vi var in på Sturegallerian å handlade öronproppar men där hade dom även en tobaksaffär med ett helt rum fullt med cigarrer!!! YEHAA va coolt!

Det blev submarine för hela slanten som var väldigt god men trög personal tyvärr! typiskt stockholmare att prata med varann i personalen istället för gästerna!

Det underligaste på hela konserten nästan var att Elin en gammal jobbarkompis som man inte sett på flera år kände igen mig mitt bland alla folk och även en tjej som jag har träffat sen tidigare som känner Johanna var där... himla trevligt, man tror inte man ska träffa så många man känner bland så många andra.

en annan rolig sak som hände var att under tiden vi gick runt i Sthlm så kom vi till ett helt vanligt torg såg det ut som. Jag frågade då Tina om hon visste vad det var för torg... - ehh ja det är Stureplan säger hon. OJ oj jag är nog ingen bratt i allafall! tur är väl det!

Jag kommer senare idag att lägga ut bilder från konserten.

Men i allafall konserten var strålande bra!! jag trodde inte det kunde bli bättre än -04 men jag hade fel!! helvete vad dom rockade loss! det var lite lite pyroteknik tyckte jag men när One dundrade igång så gjorde även pyrot det! jösses vilket drag! jag var och är fortfarande helt tagen av denna STORA händelse!! detta kommer jag kunna leva på väldigt länge!!

Jag vill Tacka Tina för en underbar kväll och kommer dom nästa år igen som dom sa så drar vi dit igen!!

Jag passade även på att hälsa på min bror Marko när jag var nere. han är ju så cool den karln! vi hade riktigt trevligt och fick en chans att umgås vilket inte händer så himla ofta!! Vi grillade fast att det regnade som faan men roligt hade vi det! och gott blev det! Nu vill jag se er här uppe på dopet... bara så du vet!!

Kram
Bengan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback