Sann Lycka!!!

Idag spred sig mina mungipor mer än vanligt inför det faktum att Metallica kommer till Le Sweden!! YEHAAAA!! det var som om hela himlen öppnade sig och visade att här Bengan här är det du är skapt för. Jag har bara vart med om en sådan helig upplevelse innan och deet var inte alltför länge sedan mendet tar jag ICKE nu!
I alla fall åter till Metallica! jag ska ju dit kosta vad det kosta vill! så är det ju, men jag har ju vart på 3 konserter redan och det var inte alls illa!  kan förresten sammanställa lite för den som är intresserad!

1992 Bengan 15 år gammal ska gå på sin allra första konsert å dra på trissor, det var Metallica! det var det året dom intog scandinavium! jag hade hoppats på att någon av mina vänner ville hänga med men Ick sa nicke. Så alldeles själv åkte jag dit, eller ja farsan skjutsade mig i sin då alldeles nya 245:a men ändå. jag var på konserten alldeles själv! stooor händels! fråga mig inte vilk förbanden va för det vet jag inte. Men jag kan säga att killn jämte mig var ca 9 år kanske, han fyllde år den dagn visade det sig och hans pappa ville ge han nåt riktigt i present! jo man kan ju inte annat än att säga att det lyckades han med!

1999 har jag för mig det var då jag var på Globen och kollade på dessa giganter nästa gång! jag var där denna gång lika ensam som sist! men jag hade en kompis till min dåvarande sambo med mig men hon satt ju på andra sidan globen så man kan säga att jag var själv.
Men jag träffade denna kväll ena riktiga snärtor!! jösses vilka puddingar som satt bredvid mig och naturligtvis så var det den ena tjejens lillasyster jag råkade hamna jämte. Hon var väl en så där knppt byxmyndig och ja lite äldre som man var så försökte jag ju visa känslorna man måste ha för dessa giganter! jag tror faktiskt att hon vart hyfsat impad! hennes syrra där emot vart inte lika impad.. men man kan inte göra alla till lags heller! förband denna gång... Monster Magnet! Dave Wyndorf i sitt esse. om hans namn nu stavas så vet jag icke men bra ser det ut i allafall... det som irriterade mig mest med denna konsert var att jag såg ju min dåvarande sambos kompis innan konserten och hon hade med sig en rullstolsbunden kille... och efter konserten så väntade jag ju på dom..det var nästan tomt där inne eller i allafall hade det gått bra lång tid innan jag ser den här killen... och han var helt slut! faan va han var utslagen.. det var bara att rusa dit å ge han ett handtag! jag frågade vart den här tjejen som han var med hade tagit vägen men hon hade vart tvungen att åka? då lacka jag ur fullständigt!! helvete!! jag är arg på henne än för det där. etersom min mamma är handikappad så kan det vara så att jag har lite mer respekt och mer insikt i hur det faktiskt är, jag vet inte. Men lämna en kille så där det gö man bara inte!
Jag hjälpte han ut till sin bil i allafall och allt slutar väl.

2004. Metallica intar Ullevi!! YHEAAA det var väl det jag kommer ihåg bäst. mest för att jag är så himla glömsk... för det kan man lätt säga att jag är!!  Denna gången hade jag ganska bra sitt plats. och det var en kille 2 rader ner som hade friskat till sig ganska bra. Han hade däckat innan förbanden hade kommit och vaknade till liv lagom till det sista förbandet. han började se lite underlig ut och helt plötslig så händer det, han vrål spyr!! usch va jävla vidrigt... det var u som väl är någon klok snubbe där som ropade på en vakt, som gick å hämtade sina kompisar och sedan så bar dom iväg med han. under tiden som en annan snubbe kläckte en underbar kommentar! Jävla amatör!! det gillade jag!
denna gången var det i allafall Slipknot som var förband men det lät helt bedrövligt! jag hade sett fram emot duality! men det enda som lät var trummerna.. typsikt! men som Aftonbladet skrev! Magiskt Metallica! och jag bara ler när jag tänker tillbaka!

Annars idag har det vart gansk lugnt förutom om man ska räkna med två samtal från äldsta grabbens skola. det visade sig att han igår hade haft med sig snus in på klubben, det är som fritids typ. och han är ju bara 12 liksom. Så det fick han en känga för.
Sen hade han vart ganska så oföretagsam nui det ista på lektionerna mest inte gjort nåt alls faktiskt. Och det går vi inte med på! så det var en liten genomgång av det också. och även av det att han inte har några vänner. Det är underligt det där att killar i den åldern har så svårt för att hitta någon. Det borde inte vara det! det ska vara lätt som det var på min tid. men det är väl kanske mer prestige nu eler nåt jag vet inte.
Jag snackade med hans mamma för han är en ganska vissen liten gosse och jag får liksom inte till det. Så han ska få testa över sommaren här nu då att bo hos mamma och kanske lytta till henne. vi får se helt enkelt.

Nu ska jag kika på nya Beck - Advokaten!!

Ses i morgon hoppas jag!

Kram
Bengan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback