Vänner... kanske det bästa som finns!

Jag läste en väns blogg igår. Hon skrev nåt väldigt tänkvärt om vänner. Man möter nya människor varje dag, dom finns på ICA, i skoaffären, på jobbet, i bussen, ja överallt och vem som helst av dessa som man träffar kan om man ha tur bli ens nya bästa vän. Eller i allafall väldigt god vän.
Jag har haft tur med det där tror jag för jag har många väldigt goda vänner, konstigt nog är dom flesta av dom tjejer. Jag vet inte varför men jag tror att det är så att jag kommer bättre överrens med tjejer helt enkelt.
Jag ska ta lite exempel.

Pär & Linda
Ett par som bodde granne med oss tidigare och vi bjöd in någon gång på fika å dom bjöd på fika tillbaka å så höll det på ett tag. Sen flyttade vi och det var nog efter det vi började umgås på riktigt. Och nu är dom väldigt goda vänner! Vänner som jag inte tror jag skulle klara mig utan, och som ger å ger å ger utan att kräva nåt tillbaka. Och nu pratar jag inte om pengar utan upplevelser, känslor och massa annat som jag inte kan sätta ord på riktigt. Även Pärs föräldrar är med på ett hörn här, otroligt fantastiska personer som jag är fantastiskt tacksam för att jag känner!

Johanna
En tjej som jag träffade via operationen som vi bägge gjort för att gå ner lite i vikt. Jag vet inte vad det var men redan första gången jag träffade henne visste jag att vi skulle bli goda vänner. Och det är vi nu. Hon ger mig så mycket och jag försöker ge så mycket jag kan tillbaka. Sen kan hon sjunga... och som hon sjunger! otroliga toner som jag aldrig skulle kunna göra om. Fantastisk person och min bästis!!

Anna
Vi träffades via en jobbarkompis när vi hade firmafest. Det var min jobbarkompis kompis kompis tror jag. För att göra det hela så invecklat som möjligt. Anna var också en som jag kände direkt var speciell, hon har så många kloka ord och alltid värmande SMS. sen så har hon en mycke bra personlighet och alltid lätt till skratt! henne tycker jag om!

Johan
Vi har jobbat ihop för flera år sedan på Videoteket och har sedan dess vart polare. Hur ofta vi ses går ofta i vågor men det är alltid lika roligt att ses! vi har sååå roligt ihop och bägge tycker om film lika mycket så vi har alltid nåt att snacka om. det är bra ibland!

Ja detta var ett axplock av mina vänner som jag uppskattar nåt fruktansvärt! jag skulle aldrig någonsin vilja byta ut någon och jag är för evigt tacksam för att dom korsade min väg genom livet!

Nu till en liten historia!

Jag satt i soffan och tittade på tv. Känslan kom över mig när jag såg det, en ilande känsla som jag inte kunde skaka av mig. Jag försökte fokusera på nåt annat men det var lönlöst. Jag provade med att byta kanal på tv:n kanske om det fanns nåt på den där jäkla burken så skulle jag glömma det jag sett. Ett litet tag funkade det. Sen kom jag till att glida med blicken åt det hållet igen och samma känsla kom åter över mig. Ännu starkare denna gången. Vad skulle jag göra? Skulle jag säga nåt till Linda? Vad skulle hon säga då?

Jag la band på mina känslor och funderade över om jag skulle orka ta diskutionen om det just nu. Jag funderade och funderade, till slut hade jag bestämt mig. Jag skulle ta det med Linda, det fick bära eller brista helt enkelt.
Linda blev som jag misstänkte en aning misstänksam. Frågade om jag menade allvar.
- Jo jag menar allvar. Jag får panik på det här.. du är inte klok eller nåt i den stilen svarade hon.
- Nä kanske inte men jag måste sa jag... jaja sa hon och fortsatte titta lite på tv medans jag gjorde det jag funderat på... och som behövdes. Putsade rutorna kl 20:00 med en trött halvdöd kropp. Jag vet inte varför jag fick denna känslan att jag måste göra det nu, men jag är lite så. Jag funderar ett tag å sedan måste jag utföra det helt enkelt.
Men jag vann helt rena fönster och hjälp av Linda... Inte illa det!

Ja det var min Tisdag kväll.. Nån som kan toppa det?

Kram
Bengan

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, putsa rutorna? Ja, jag kan lätt toppa det. Ta fem av dina närmaste vänner, några liter rosévin, varm sommarkväll, värmeljus, två stora filtar,
batteridriven radio och bara skratt och glädje... Låter inte helt fel va? Klockan är nu efter ett och jag har just kommit hem. Godnatt och kram

Postat av: Jonsy

Ha ha! Du är fan galen :D
Kramis! J

2007-08-08 @ 09:10:58
URL: http://jonsy.bloggspace.se
Postat av: Suss

Ahh tufft att man får folk att tänka!! *stolt* ;)
För övrigt är det helt väck som putsar fönster missinassa!
Kom hit också! Vi har mycket rutor på huset så du har jobb i flera kvällar :D

2007-08-08 @ 18:32:28
URL: http://roppedoppdi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback