Dagens inlägg: Avundsjuka!

Idag tänkte jag ta mig an ett riktigt I-lands problem. Avundsjuka. Så typiskt svenskt, det finns i varje liten människa till viss del. Hos vissa syns den mer än hos andra och dom allra flesta kan aldrig någonsin erkänna att det är just avundsjuka dom lider av. Jag lider lite av avundsjuka just nu... ett litet sting som känns som en ilning genom kroppen, men som tur är så är jag också glad. Glad för att denna personen får uppleva alla dessa saker som jag önskar jag fick uppleva.
Jag talar så klart om Johanna, hon skriver om precis sånt som jag skulle vilja se. Egentligen så är det ultimat att åka en grupp på sånt där för då bokar man in saker hela tiden. en annan skulle säkert ha hittat på massa saker också men inte alls i den utsträckningen.
Och jag är verkligen en person som vill se saker när jag åker på semester istället för att supa skallen i bitar! det kan man göra på hemma plan. Mycket billigare så!

Sist jag var utomlands var jag till Tyskland, en snabb sväng med färga för ca 12 år sedan. Faan va jag är gammal!

Gången innan det åkta jag buss till Italien med kyrkan hemma i byn. Vi bodde hos ett gäng nunnor som hade ett vandrarhem i Assissi. Det var nice och massa saker inbokade. precis som jag vill ha det. Men detta var ju då när jag var 12.

andra saken som gör att jag är lite avvis är för att USA är mitt absoluta dröm semester ställe. Jag vet inte varför. Jag skulle kunna tänka mig att åka till New York å massa stora ställen men helst vill jag till amerikanska småstäder. Faan va coolt! Ta bilen genom hela USA hade vart en lyx som jag sällan kan föreställa mig. Så vinner jag några mille någongång ser ni inte mig på en 6 mån eller så. Bara så ni vet!

Jag vill förtydliga det hela. Det är inte alls så att jag missunnar Johanna det här. Och jag vill inte hon ska ramla ut för nån klippa eller bli påkörd av en bil... jag är glad för hennes skull!! men någonstans inom mig så vill jag ta hennes plats just nu. Eller kanske ha åkt med. vilket som hade funkat för mig!

Idag kommer lillasyster också vilket ska bli kul. Hon vill ut på krogen i helgen... får se hur det blir med det. Men det kan väl bli kul!

Kram
Bengan

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, vem är inte avundsjuk då och då... Var du in på mitt jobb och frågade efter mig häromdagen? :-) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback